El coordinador d'Investigació Oncològica de la Vall d'Hebron, nou director de l'IRBLleida

Diego Arango substitueix en el càrrec la catedràtica jubilada de la UdL Elvira Fernández

DiegoArango-IRB
El biòleg és expert en tumors digestius / Foto: Vall d'Hebron
El patronat de l'Institut de Recerca Biomèdica de Lleida- Fundació Dr. Pifarré (IRBLleida) ha nomenat el biòleg Diego Arango Corro com a nou director de l'ens. Arango, cap del grup de recerca biomèdica de Tumors de Tracte Digestiu i coordinador de l'Àrea d'Investigació Oncològica de l'Institut de Recerca de l'Hospital Universitari Vall d'Hebron de Barcelona, substitueix en el càrrec a la catedràtica jubilada de Medicina de la Universitat de Lleida (UdL), Elvira Fernández. L'han escollit d'entre 7 candidats i candidates.

La nova direcció té com a reptes el lideratge de projectes europeus, l'increment dels assajos clínics i la captació de talent que permeti assegurar el futur de la institució i ser un referent dins l'àmbit de la recerca del nostre país. De fet, la Generalitat ha aprovat recentment la creació d'una aliança estratègica entre els instituts de recerca i innovació vinculats a l'Institut Català de la Salut (ICS). Aliança Iriscat inclou l'IRBLleida, el Vall d'Hebron, l'Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge, l'Institut d'Investigació en Ciències de la Salut Germans Trias i Pujol, l'Institut d'Investigació Sanitària Pere Virgili, l'Institut d'Investigació d'Atenció Primària Jordi Gol i l'Institut de Recerca Biomèdica de Girona Dr.Josep Trueta.

El nou director de l'IRBLleida es va llicenciar en Ciències Biològiques el 1994 a la Universitat Autònoma de Madrid i va obtenir el doctorat quatre anys després a l'University College de Dublin (Irlanda), on va estudiar diferents maneres de manipular el cicle de les cèl·lules mare intestinals per intentar minimitzar els efectes secundaris de la radioteràpia a la regió abdominal i pèlvica. Arango ha treballat també a l'Albert Einstein Cancer Center de Nova York (Estats Units) i el Centre d'Excel·lència en Genètica de Malalties de Biomedicum Helsinki (Finlàndia).

Text: Comunicació IRBLleida / Premsa UdL