El maneig integrat, clau en la lluita contra les males herbes

Una seixantena d'experts es donaran cita a l'ETSEA en una jornada tècnica

malherbologiaUdL2016
Els participants en la darrera edició del curs de reconeixement de males herbes / Foto: Grup Malherbologia - UdL

Una seixantena de persones d'arreu de l'Estat espanyol i Portugal es donaran cita el proper 22 de gener a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la Universitat de Lleida (UdL) en el marc de la Jornada Tècnica sobre Transferència Tecnològica en Malherbologia que organitzen conjuntament la UdL, la SEMh i el Servei de Sanitat Vegetal de la Generalitat de Catalunya. Sobre la taula, els reptes actuals que passen, entre altres punts, per potenciar les recomanacions als pagesos sobre el maneig integrat.

El debat es planteja des de diferents punts de vista: investigadors, tècnics, empreses fabricants d'herbicides i Associacions de Defensa Vegetal. El catedràtic de l'ETSEA Jordi Recasens destaca que cal conèixer les preocupacions del sector per millorar la transmissió del coneixement científic. En aquest sentit, una de les claus és "saber recomanar estratègies de maneig integrat mb mètodes químics i culturals per evitar un dels principals problemes actuals: l'aparició de poblacions de males herbes resistents a herbicides", explica.

Els participants en aquesta jornada tècnica provenen de Catalunya, l'Aragó, Navarra, Castella-Lleó, Madrid, València, Extremadura i Lisboa. Entre els ponents, destaquen el responsable del servei de malherbologia del DARP, Andreu Taberner; l'investigador del CSIC de Madrid César Fernandez-Quintanilla; i la tècnica de l'INTIA de Navarra Irache Garnica.

La setmana següent, entre els dies 26 i 29 de gener, tindrà lloc el 20è Curs de reconeixement de males herbes, que ja compta amb una quarantena d'inscrits d'arreu de l'Estat.

Programa de la Jornada Tècnica sobre Transferència Tecnològica en Malherbologia