El nou rector Jaume Puy reclama un millor finançament per a la universitat

La consellera es compromet a reparar les restriccions pressupostàries i baixar taxes

Presa de possessió de Jaume Puy com a nou rector
El nou rector signant el seu nomenament / Foto: UdL
"Per a satisfer les importants demandes que ens reclama la societat es necessiten uns recursos i un finançament que, paradoxalment, han patit importants retallades dels governs en els darrers anys". Aquesta ha estat una de les reclamacions del nou rector de la Universitat de Lleida (UdL), Jaume Puy, que avui ha pres possessió del seu càrrec. "Aquesta demanda no ha estat acompanyada fins ara dels necessaris canvis en les estructures, eines i recursos que calen i, en part, d'aquesta en som també responsables. En aquest sentit, el catedràtic de Química ha dit que per part de la universitat "cal afrontar aquesta situació amb noves planificacions, amb nous objectius i noves formes de fer".

Puy, que ha estat vicerector de recerca els darrers vuit anys amb el rector sortint, Roberto Fernández, ha afirmat que "invertir en la UdL és, sens dubte, millorar el futur de tothom". El nou rector ha fet esment al compromís social de la Universitat que ha de ser líder "en la defensa de la igualtat entre dones i homes, la tolerància zero en qualsevol tipus de discriminació i el respecte pel medi ambient", tot destacant valors com ara la responsabilitat, la tolerància i la solidaritat.

Jaume Puy, també ha reclamat millor dotació per a les beques a l'estudiantat perquè ningú en quedi fora pels condicionaments econòmics i una  revisió i reducció de les taxes acadèmiques, especialment dels màsters. En aquest sentit, la consellera d'Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha assegurat que la voluntat política és anar reparant les restriccions pressupostàries que han patit els darrers anys les universitats, tant en infraestructures, com inversions en personal docent i reducció de les taxes acadèmiques. Chacón ha agraït al rector sortint la implicació per tirar endavant el campus d'Igualada, i el seu tarannà "dialogant" tot i les discrepàncies polítiques. La consellera ha insistit que el govern català continua treballant per recuperar la normalitat, tot i "la injustícia que pateixen presos i exiliats".

Per la seua part,  Roberto Fernández, ha agraït la tasca del seu equip, del personal de lliure designació, el Consell Social, l'associació Alumni, les empreses que col·laboren amb la UdL i els mitjans de comunicació. També ha demanat a la comunitat universitària suport i lleialtat pels propers dirigents, alhora que ha reclamat millors retribucions econòmiques. "Espanya té la classe directiva universitària més barata d'Europa i ja seria el cas que les autoritats polítiques s'atrevissin a canviar aquesta situació que no és de rebut des de cap perspectiva", ha reivindicat.

El nou equip rectoral presidit per Jaume Puy -amb 7 dones i 8 homes- estarà format per les següents persones: Maria Dolors Toldrà (secretària general), Olga Martín (vicerectora de transferència i innovació), Paquita Santiveri (vicerectora de qualitat i innovació docent), Montserrat Rué (vicerectora d'estudiantat i ocupabilitat), Montserrat Gea (vicerectora d'internacionalització), Joaquim Ros (vicerector de recerca), Francesc Giné (vicerector política i ordenació acadèmica), Josep Maria Miret (vicerector de personal acadèmic), Narciso Pastor (vicerector d'infraestructures), Joan Busqueta (vicerector de cultura i d'extensió universitària), Paco Garcia (vicerector de coordinació institucional i planificació estratègica), Núria Camps (coordinadora de compromís social i igualtat), Marta Oliva (coordinadora de transformació digital), Ferran Badia (coordinador del Campus Universitari d'Igualada-UdL), i Estanislau Fons (coordinador de comunicació, difusió i premsa).

Durant l'acte, el col·lectiu de doctorands en lluita de la UdL ha desplegat una pancarta reclamant que s'acabi la precarització i l'aplicació de l'Estatut del personal d'investigació predoctoral en formació (EPIF) que regula les seues condicions laborals.

El nou equip de govern / Foto: UdL