El rector demana a la consellera Geis més finançament per a la investigació de la UdL

Durant la primera visita oficial de la titular de Recerca i Universitats, que anuncia un milió dels fons COVID

reunió consellera Geis
Un moment de la reunió / Foto: UdL

El rector de la Universitat de Lleida (UdL), Jaume Puy, ha demanat avui a la consellera de Recerca i Universitats, Gemma Geis, la necessitat que la Generalitat reconegui l'esforç i l'excel·lència de la recerca que es fa a la UdL. "Això s'ha de traduir, per començar, a dotar Agrotecnio del finançament que li pertoca com a centre CERCA", ha destacat Puy. Aquesta és una de les peticions que li ha fet arribar durant la primera visita oficial de Geis a la Universitat de Lleida. El rector també ha reclamat que el programa ICREA faciliti la incorporació de personal investigador per a la UdL, ja que actualment dels 273 contractats a Catalunya solament 2 treballen a la Universitat de Lleida.

La titular de Recerca i Universitats ha saludat tot l'equip de direcció de la UdL abans de reunir-se amb el rector; el gerent, Ramon Saladrigues; i el president del Consell Social, Delfí Robinat. També han assistit a la trobada el delegat del Govern a Lleida, Bernat Solé; el director general d'Impacte Territorial i Social del Coneixement, Xavier Quinquillà; i, virtualment, la directora general d'Universitats, Victòria Girona.

Quant a infraestructures, Puy ha posat sobre la taula la necessitat de finançament per construir una granja que precisa el doble Grau en Veterinària i en Ciència i Producció Animal, amb un cost aproximat de dos milions d'euros; i d'un nou aulari al campus de Ciències de la Salut, ja que "els edificis es van dissenyar per a 500 alumnes i actualment freguen els 1.500".

El rector ha explicat que la consellera s'ha mostrat receptiva a algunes de les demandes de la UdL. Geis ha recordat que aviat es distribuiran els fons addicionals a les universitats per fer front a l'impacte de la pandèmia de la COVID-19 i que la Universitat de Lleida rebrà un milió d'euros. També ha explicat que el departament està interessat a reforçar la transformació digital de les universitats.

La consellera Geis visitarà aquesta tarda el campus d'Agrònoms, incloent el centre Agrotecnio, i el campus de Cappont, on coneixerà el Centre de Recerca en Energia Aplicada (CREA) i el Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera.