El rector reclama més presència de la ciència en la política

Segona sessió de les Jornades de desenvolupament territorial de la Càtedra Repsol-UdL

JornadesdesenvolupamentterritorialUdL
D'esquerra a dreta: Joan Barberà, Roberto Fernández i Joan Ganau. FOTO. UdL

"Moltes decisions polítiques no es prenen a partir d'informacions científiques". D'aquesta manera, el rector de la Universitat de Lleida, Roberto Fernández, insistia en la necessitat que la ciència en general, i les ciències socials, en particular, tinguin més pes quan els polítics hagin de prendre decisions que afectin al territori. Malgrat que les sinergies existeixen, han de ser més fortes que ara, ha dit, tot insistint en el fet que una de les raons de ser de les universitats és contribuir al creixement dels territoris que els són propi.

El rector ha inaugurat la segona sessió de les Jornades de desenvolupament territorial que organitza la Càtedra Repsol de Competitivitat i Desenvolupament Regional de la UdL, acompanyat del regidor de l'Horta i Medi Ambient, Josep Barberà, i Joan Ganau, director de la Càtedra i professor de Geografia de la UdL.

La sessió d'avui, dedicada a reflexionar sobre el model de territori que volem per a les terres de Lleida, ha començat amb un repàs històric del procés de construcció del model territorial lleidatà, a càrrec de Joan Ganau. El geògraf ha afirmat que Lleida segueix massa enganxada a l'explotació dels recursos -sòl i aigua principalment- com a motor i model del creixement territorial, i que el futur passa per més col·laboració entre institucions públiques, empreses i Universitat, tal i com es va posar de manifest ahir en la primera sessió de les jornades, dedicada al rol de la universitat en el desenvolupament territorial.

En aquest sentit, ha lamentat que GlobaLleida, "una gran idea", encara no s'hagi pogut desplegar completament com a ens de promoció per problemes de governança i d'entesa política.

La sessió ha continuat amb dos taules rodones, una dedicada a les potencialitats de desenvolupament de les terres de Lleida, i una altra, a l'agroindústria de Lleida, on hi han participat periodistes, economistes, representants de sindicats, empresaris, etc.

Galeria fotogràfica (Flickr)