El síndic de greuges obre una jornada sobre vulnerabilitat dels discapacitats

Organitzada per la Facultat de Dret i Economia amb la Fundació Aequitas

ribo
Rafael Ribó / Foto: Sindicatura de Greuges
El síndic de greuges de Catalunya, Rafael Ribó, serà l'encarregat d'obrir foc aquest divendres a les Jornades sobre diferents situacions de vulnerabilitat: reptes jurídics i socials sobre discapacitat que organitzen el departament de Dret Privat de la Universitat de Lleida (UdL) i la Fundació Aequitas, amb la col·laboració de la Diputació i l'Institut d'Estudis Ilerdencs (IEI).

Ribó parlarà sobre la defensa de les persones amb discapacitat des de la seua institució. El darrer informe de la Sindicatura, corresponent al 2013, recull 466 queixes i 263 consultes d'adults d'aquest col·lectiu. Cal afegir les 107 queixes relacionades amb salut i/o discapacitat dels infants.

Durant la trobada també s'abordarà la discapacitat com una qüestió de drets humans. La directora de la Fundació Aequitas, Almudena Castro-Girona, parlarà de la reforma del Codi Civil segons els criteris que fixa la Convenció de Nova York de les Nacions Unides de 2006. L'advocat Francisco González Ruíz, membre de la Xarxa Iberoamericana d'Experts en Discapacitat i Drets Humans, desglossarà els termes del text, orientat a promoure, protegir i assegurar els drets de les persones amb discapacitat.

La sessió començarà demà a les 10 del matí a la Sala Montsuar de l'IEI. Amb aquesta jornada es clou un cicle dedicat als col·lectius més vulnerables. La primera sessió es va centrar en la infància. Una de les organitzadores, la professora de Dret Civil de la UdL, Dora Padial, creu que amb aquestes iniciatives es potencia "l'aprenentatge en valors per a la construcció d'una societat més justa, digna i equitativa que garanteixi la igualtat d'oportunitats per a tothom".

Més informació

Programa de les Jornades sobre diferents situacions de vulnerabilitat: reptes jurídics i socials sobre discapacitat