Els Vilars, protagonistes de 'La Aventura del Saber'

Aquest dijous s'emet el primer dels quatre capítols dedicats a la fortalesa

vilars tve
Imatge del primer capítol (RTVE)
El jaciment dels Vilars d'Arbeca, on des de fa dècades treballa el Grup d'Investigació Prehistòrica (GIP) de la Universitat de Lleida (UdL), serà el protagonista a partir d'aquest dijous, 28 d'abril, del programa de divulgació científica La Aventura del Saber, de La 2 de Televisió Espanyola (TVE), que dedica un total de quatre capítols a la fortalesa ibera dins de la secció El túnel del tiempo. Els següents s'emetran els dies 5, 12 i 19 de maig. També es poden veure a posteriori al web de RTVE a la carta.

L'equip de rodatge, amb el realitzador Adrián Paredes al capdavant, va gravar durant el passat octubre tant al jaciment iber com als laboratoris de la UdL on s'analitzen les restes arqueològiques. La Aventura del Saber s'emet en horari matinal per la segona cadena de TVE, de dilluns a dijous a partir de les 10.00h, des d'inicis dels anys 90. "És un dels programes de documentals amb més tradició i prestigi de la televisió estatal i, sense cap dubte, el més considerat en l'àmbit de l'arqueologia", segons el director del GIP, el catedràtic de Prehistòria de la UdL, Emili Junyent.

Per la sèrie de documentals El Túnel del Tiempo han desfilat alguns dels jaciments arqueològics més destacats de l'Estat espanyol com Numància (Garay, Sòria), Los Millares (Santa Fé de Mondújar, Almeria) o Campo Lameiro (Pontevedra). De Catalunya s'han emès capítols dedicats als jaciments neolítics de la Draga (Banyoles, Girona) i les Mines de Can Tintorer (Gavà, Barcelona).

MÉS INFORMACIÓ:

Web dels Vilars d'Arbeca