Lliuren els ICREA Acadèmia 2018

Entre els 45 premiats, dos professors de l'Escola Politècnica Superior

PremisICREA2018UdL
Les persones guardonades amb les autoritats. FOTO: ICREA
El Palau de la Generalitat va acollir dimarts el lliurament de les distincions del programa ICREA Acadèmia 2018 que impulsa i finança la Generalitat per premiar l'excel·lència en la recerca del professorat de les universitats públiques catalanes i retenir el talent. Un acte que va comptar amb la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, el secretari d’Universitats i Recerca, Francesc Xavier Grau i el director d’ICREA, Antonio Huerta.

En aquesta convocatòria, que arriba a la desena edició, han estat guardonades 45 persones:  9 de l'àmbit de les ciències experimentals i matemàtiques, 11 de les ciències de l’enginyeria, 9 de les ciències de la vida i la medicina, 7 de les humanitats i 9 de les ciències socials i del comportament, que rebran 40.000€ anuals cadascuna durant un període de 5 anys. Entre elles s'hi compten Luisa F. Cabeza i Daniel Chemisana, totes dos membres del personal docent i investigador de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida.

Mentre que Cabeza és el segon cop que rep aquest guardó, Chemisana ha estat el més jove de la UdL a obtenir-lo. Amb els ICREA Acadèmia 2018, ja són 274 les investigadores i els investigadors catalans que han estat distingits amb aquest reconeixement.