Finançament per a tres projectes de recerca de Ciències de l'Educació

Centrats en millorar Educació Infantil, Educació Primària i el doble grau

CienciesEducacioUdL
La Facultat, ubicada al campus de Cappont / Foto: UdL

La Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat de Lleida ha aconseguit tres ajudes en el marc del Programa de millora i innovació en la formació de mestres de l'Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (ARMIF 2014) de la Generalitat. Els projectes, centrats en les titulacions d'Educació Infantil, Educació Primària i el doble grau d'aquests estudis, rebran prop de 43.000 euros. Hi participen 21 professors universitaris i 8 mestres d'escola.

Millora de la formació docent dels estudiants de doble grau d'educació infantil i primària mitjançant l'ús d'eines digitals, liderat per la professora Assumpta Estrada, se centra en les possibilitats tecnològiques per millorar els processos d'ensenyament-aprenentatge de matemàtiques, ciències i llengües. El projecte s'ha d'implementar en dos anys, tenint com a data límit el 31 de juliol de 2016.

El professor Jordi Coiduras encapçala Avaluació de resultats de les competències metodològica i reflexiva dels estudiants del Grau d'Educació Primària a la UdL en modalitat d'alternança. D'una banda, el treball analitza les competències metodològiques relacionades amb el clima d'aula, la conducció de l'ensenyament i l'avaluació de l'aprenentatge. És a dir, gestionar el treball a classe. De l'altra, l'alumnat ha de revisar la pròpia pràctica, mitjançant els seus registres videogràfics i portafolis electrònics, per poder proposar canvis i millores de la metodologia.

Un model de formació inter i transdisciplinar en la formació inicial de mestres, amb la professora Montse Nòria al capdavant, consisteix en dissenyar un instrument de seguiment i registre de la millora en el domini per part dels estudiants dels continguts d'aprenentatge relacionats amb les competències bàsiques. El projecte compta amb dos investigadors universitaris externs: Charly Ryan, de la Universitat de Winchester (Regne Unit) i Loli Soto, Directora de la Unitat d’Educació de Florida Universitària (València).

Al conjunt de Catalunya, a la convocatòria s'hi han presentat 54 projectes, dels quals la Generalitat n'han atorgat 40. En total, els ajuts sumen 472.643,47€.