Alumnat de primer de Dret inicia classes a la Llotja

La Facultat també podria utilitzar l'edifici CeDiCO, al PCiTAL, per a l'estudiantat de Turisme

dret llotja-b
Una de les primeres sessions / Foto: La Llotja
L'alumnat de primer curs de Dret de la Universitat de Lleida (UdL) ha iniciat aquest dimecres les classes presencials al Palau de Congressos - La Llotja de la capital del Segrià. L'objectiu és garantir les distàncies de seguretat com a prevenció de la COVID-19. La UdL ha signat un acord amb el Centre de Negocis i Convencions (CNC) per a la cessió d'espais, a canvi de compartir les despeses de l'equipament com ara la llum o la climatització; un màxim de 2.000 euros al mes. L'estudiantat de Turisme podria utilitzar l'edifici CeDiCO, al Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida (PCiTAL), a partir de la setmana vinent.

De moment, els 120 estudiants de primer del grau en Dret ja han iniciat el curs a l'auditori Leandre Cristòfol de La Llotja, després d'un control de temperatura a l'entrada. Només ocuparan aquest espai durant la primera setmana. A partir de la vinent, i durant tot el semestre, faran classe al vestíbul lateral Maria Mercè Marçal. Dilluns, dimecres i divendres serà de 9.00h a 13.00h. Dimarts i dijous, l'horari s'amplia de 9.00h a 14.00h. L'acord que han signat el vicerector d'Ordenació Acadèmica de la UdL, Francesc Giné, i el regidor de promoció econòmica i president del CNC, Paco Cerdà, estableix que aquest cessió s'estendrà durant tot el primer quadrimestre, fins el 15 de gener de 2021.

"No descartem que les classes del segon semestre puguin continuar a la Llotja depenent de l'evolució de la pandèmia i les restriccions que puguin aplicar-se", ha explicat Giné. Mentre, s'estan tancant els serrells perquè l'alumnat del grau de Turisme- de primer, segon i tercer curs- pugui fer les sessions presencials al PCiTAL. La voluntat és que puguin iniciar les classes en aquest espai dilluns vinent. "Aquest acord respon a l'objectiu de la UdL d'oferir màxima presencialitat a l'estudiantat de nou ingrés, garantint la seua seguretat", ha explicat Giné.

Cerdà i Giné, durant la signatura / Foto: Ajuntament de Lleida