Formació en vulneració de drets dels infants en ruptures de parella

Organitzada per ACIM i la Facultat de Dret Economia i Turisme

ACIM-UdL-foto-REPLAY
Primera sessió de treball d'ACIM a la UdL, l'octubre de 2015. FOTO: Replay

Professionals dels àmbits de la salut, l'ensenyament, els serveis socials, el dret, entre d'altres, participen demà en la sessió formativa sobre vulneració dels drets dels infants en les ruptures conflictives de parella que tindrà lloc a la Facultat de Dret, Economia i Turisme (FDET) de la Universitat de Lleida a partir de les sis de la tarda.

Organitzada per l'Associació catalana per la Infància maltractada (ACIM), en col·laboració amb la FDET, durant la jornada es presentaran les conclusions del Grup de Treball Interdisciplinari, coordinat per l’ACIM, que des de 2014 està treballant en indicadors de risc específics, en estratègies de sensibilització i prevenció, i en el funcionament de les xarxes de professionals, amb l'objectiu de minimitzar el patiment dels infants i adolescents en aquestes situacions.

Seguidament, se celebrarà una taula rodona sobre bones pràctiques en relació amb aquest tipus específic de maltractament amb la participació de Carme Piñol (advocada), Teresa Vallmanya (pediatra), Mireia Quinquillà (psicòloga) i Josep Serentill (inspector d'Ensenyament).

La instrumentalització dels fills i les filles per part dels progenitors en el marc de les ruptures conflictives de parella és un tipus específic de maltractament infantil amb efectes molt negatius en el creixement i desenvolupament biopsicosocial dels infants i adolescents implicats. Els darrers anys, expliquen des d'ACIM, han crescut les consultes per suposats maltractaments infantils en situacions de ruptures conflictives de parella.

En aquest sentit, a més de la formació per a professionals, ACIM està preparant una guia pràctica destinada a les famílies, amb l'objectiu de sensibilitzar la societat sobre aquest problema.