L'atletisme suma quatre medalles més per a la UdL a l'estatal

Lluna Capdevila i Gerard Porras, sots-campions universitaris d'Espanya

medallesatletismeestatalUdL2017
Capdevila, al podi FOTO: Esports UdL

La Universitat de Lleida (UdL) ha aconseguit quatre medalles als Campionats d'Espanya Universitaris d'Atletisme, disputats aquest cap de setmana a Cartagena (Múrcia).  Lluna Capdevila, alumna del Grau de Biomedicina, s'ha proclamat sots-campiona de 5.000 metres marxa femenins i Gerard Porras, estudiant de la Facultat de Lletres, sots-campió en 110 metres tanques masculins. Mentre, Paula Raul i Marc Liébana s'han hagut de conformar amb sengles medalles de bronze, en 100 metres tanques femenins i llançament de martell masculí, respectivament.

Pel que fa a la marxa, l'atleta de la UdL ha arribat a meta per darrere de la representant de la Universitat Catòlica San Antonio de Múrcia, María Pérez, que s'ha proclamat campiona amb un espectacular crono de 21.25.23. Lluna Capdevila ha guanyat la medalla d'argent amb un registre de 23.49.94, només alguns segons per davant de la tercera classificada, Andrea Cabré, de la Universitat Jaume I de Castelló (23.53.61).

En tanques, Porras ha compartit el podi masculí amb dos representants de la Universitat Pontifícia de Comillas i amb els mateixos cognoms. Pedro García Fernández s'ha fet amb l'or amb un crono de 14.24, mentre l'atleta de la UdL ha marcat 14.35 i la medalla de bronze, Antonio García Fernández, 14.48. En categoria femenina, l'alumna d'Educació Social de la UdL Paula Raul s'ha hagut de conformar amb el tercer lloc, amb un registre de 14.87, per darrere de Maria Mujika, de la Universitat del País Basc (14.15) i Susana Alonso, de la Universitat Camilo José Cela de Madrid (14.59).

En llançament de martell, l'estudiant de la Facultat de Medicina de la UdL Marc Liébana ha estat bronze amb una marca de 51.33 metres, superat per Sergio Paredes, de la Universitat de Vigo (53.40) i el campió de la UNED, Carlos Revuelta, amb un espectacular registre de 60.58 metres.

Altres representants de la UdL que no han aconseguit medalla en aquesta ocasió han estat Clàudia Illa, cinquena a 400 metres tanques femenins; Jone Zabaleta, cinquena a 1.500 metres femenins i Albert Baronet, vuitè a 10.000 metres masculins.