Homenatge a Bacus per cloure la 22a Temporada Musical de la UdL

JosepCabreUdL
El baríton Josep Cabré Foto: Polla ta deina

Un homenatge a Bacus, amb obres del Barroc francès, servirà com a cloenda de la 22a Temporada Musical de la Universitat de Lleida (UdL). El concert gratuït, que tindrà lloc aquest dimecres a partir de les 18.00h a la Sala d'Actes del Rectorat, gira al voltant del compositor Joseph Bodin de Boismortier (1689-1755), tot i que també inclou peces d'altres coetanis com Marin Marais, Robert de Visée i Louis Antoine Dornel. El baríton barceloní Josep Cabré, fundador del grup vocal La Colombina, estarà acompanyat a l'escenari per músics d'alt nivell: l'alemany Maike Burgdorf amb la tiorba, el francès Benjamin Gaspon amb el traverso i el gironí Pau Marcos Vicens amb la viola de gamba.

La proposta, amb el títol Líquid Cristall: Homenatge a Bacus, recupera una tradició francesa del segle XVII, en què triomfaven els airs à boire, literalment "cançons de beure", que posaven en escena Bacus, el vi i els seus efectes, l'amor i també altres plaers relacionats amb la vinya i el vi. El programa inclou diferents peces de Boismortier, com ara la cantata L'automne (la tardor) i la cantatille Le Buveur Dompté (el bevedor domesticat); així com airs à boire trets de les col·leccions de Ballard i d'altres compositors contemporanis, que mostren el seu bon ofici amb els diferents instruments: la flauta travessera, la tiorba i la viola de gamba.

Aquest darrer concert de la 22a Temporada Musical de la UdL compta amb la col·laboració de la Facultat de Lletres i Castell del Remei. L'actuació s'ha inclòs en el programa per celebrar la Diada de Sant Jordi a la Universitat de Lleida.