Horari d'estiu a totes les biblioteques de la UdL

Per primer cop, la de Lletres s'afegeix a la reducció horària del juliol i el tancament de l'agost

biblio estiu
La xifra de persones usuàries és reduïda aquests dies / Foto: UdL
Totes biblioteques de la Universitat de Lleida (UdL) inicien aquest dilluns, 18 de juliol, l'horari d'estiu. Això significa que només estan obertes entre les 9.00h i les 15.00h, de dilluns a divendres, fins el proper dia 29. I a partir del dilluns 1 d'agost tancaran les seues portes durant tres setmanes, fins el 21 del mateix mes. És el primer cop que la biblioteca de la Facultat de Lletres, a l'edifici del Rectorat, s'afegeix a aquesta planificació estiuenca  en aplicació del Pla d'Estalvi Energètic que el consell de govern de la UdL va aprovar el passat juny.

"Fins ara érem l'única universitat catalana que obria alguna biblioteca durant el període de serveis mínims de les vacances estiuenques", assegura el vicerector d'Infraestructures, Narciso Pastor. "Tancar la biblioteca de Lletres durant l'agost i reduir-ne l'horari la segona quinzena de juliol suposarà un estalvi significatiu, sobre tot en climatització", afegeix el vicerector.

Les xifres de persones usuàries també avalen aquesta decisió, ja que en els darrers anys l'afluència durant l'agost a la biblioteca de la Facultat de Lletres -l'única oberta- era molt minsa. "Un màxim d'entre 10 i 15 persones al dia, de les quals només un terç eren membres de la comunitat universitària", ha explicat Pastor. Tenint en compte que l'alumnat de Ciències de la Salut és l'únic que té un període d'avaluacions al setembre, la UdL ha decidit mantenir alguns espais oberts per facilitar la preparació d'exàmens.

La Sala d'estudi de l'Edifici Medicina obrirà de dilluns a divendres, de 9.00h a 14.00h, entre els dies 1 i 19 d'agost. A partir del dia 22, estarà oberta en horari ordinari de dilluns a divendres, de 9.00h a 21.00h. Mentre, la Sala d'estudi de l'Edifici Unitat Docent oferirà un horari de matí del 22 al 26 d'agost, de 8.00h a 14.00h. A partir del 29 d'agost l'horari serà de 8.00h a 20.30h.

Les biblioteques de la Universitat de Lleida recuperaran l'activitat post-vacacional el proper 22 d'agost, amb l'horari reduït de 09.00 a 15.00h i de dilluns a divendres. Dijous 1 de setembre totes les instal·lacions reprendran el funcionament habitual, de 09.00h a 21.00h entre setmana i la de Lletres, a més, els caps de setmana.

MÉS INFORMACIÓ:

Horaris de les biblioteques de la UdL

Pla d'Estalvi Energètic