Humor per trencar amb l'addicció al tabac

Presenten un llibre del professor de la UdL Francesc Abella i el dibuixant Ermengol

DEIXAR DE FUMAR POT SER DIVERTIT
Portada del llibre
L'humor pot ser una estratègia efectiva per ajudar-nos a trencar amb l'addició al tabac. Aquest és el punt de partida del llibre Deixar de fumar pot ser divertit (Pagès Editors, 2017), del professor de la Universitat de Lleida (UdL) i coordinador de la Unitat de Tabaquisme de l'Hospital universitari Santa Maria de Lleida, Francesc Abella, i el dibuixant Armengol Tolsà, més conegut com Ermengol, que es presenta aquest dijous a l'Aula Magna de Ciències de la Salut. L'obra pretén "afavorir la reflexió personal i l'adquisició d'eines per afrontar la sàvia decisió d'abandonar el tabac", destaca Abella.

Amb pròleg del subdirector general de Planificació Sanitària de la Generalitat, Esteve Saltó, Deixar de fumar pot ser divertit fa un recorregut pel món del tabaquisme: des de la indústria i la manipulació química fins al procés de deshabituació. Saltó destaca l'"amplíssima experiència clínica" de Francesc Abella ajudant "moltes persones a trobar la manera de desfer aquesta dependència" que, segons afirma, encara mantenen 1,6 milions de catalans.

El llibre que es presenta a la UdL planteja un viatge a través de l'humor, amb 21 dibuixos d'Ermengol, per comprendre la dependència que genera el tabac i els entrebancs que es poden trobar quan es decideix trencar amb el vici. "Prendre la decisió de millorar la qualitat de vida i invertir en el futur requereix totes les estratègies possibles", destaca Francesc Abella.

Fitxa del llibre a Pagès Editors

Foto portada: freedom_fri (CC BY-NC 2.0)