Jordi Savall i 'el poder de la música' obren la II Jornada d'Educació Musical

També hi haurà tallers de percussió corporal, aplicacions per a mòbil i sons amb materials reciclats

Savall-foto-Teresa Llordes
JS Le Concert Spirituel / Foto: ©Teresa Llordés

Per a Jordi Savall "la música és un dels mitjans d’expressió i de comunicació més universals, i la mesura de la seua importància i significació no es poden pas determinar segons els criteris d’evolució del llenguatge, sinó segons el grau d’intensitat expressiva, de riquesa interior i d’humanitat." Aquest és el poder de la música, del qual en parlarà el gambista, director d'orquestra i musicòleg igualadí en la conferència inaugural de la II Jornada d'Educació Musical que organitzen la Facultat de Ciències de l'Educació, l'Institut de Ciències de l'Educació-Centre de Formació Contínua de la Universitat de Lleida amb el Centre de recursos pedagògics.

Savall, ambaixador de la Unió Europea per al diàleg intercultural i de bona voluntat de la UNESCO, impartirà la seua xerrada el proper 6 de juny, a les set de la tarda, a l'Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera del campus de Cappont. Serà el plat fort d'una trobada que s'allargarà fins dissabte, dia 7, i que aplegarà més d'una cinquantena de persones entre professorat de música de diferents nivells educatius, estudiantat i interessats en aquesta disciplina.

La jornada de dissabte proposa sis tallers, entre els quals destaca el de noves aplicacions per a dispositius mòbils útils per a treballar la música a l'aula; el dedicat a les músiques del món, amb dansa, cançó i interpretació musical; el de percussió corporal, i el que du per títol "Sons amb material reciclat", on el drap-aire musical, Francesc Miralles, ens ensenyarà a construir sons amb deixalles i objectes quotidians.

A més, durant la jornada es podran visitar diferents exposicions que tenen la música com a protagonista: Emili Pujol, Ricard Viñes i Música en silenci. Per a les persones que acudeixin a la trobada amb infants, voluntaris de l'Institut Ronda de Lleida s'encarregaran d'entretenir-los.

La cloenda la posarà El Te Deum de 1714, de Häendel, interpretat pel Cor de Cambra de l'Auditori i l'Orquestra Nacional Clàssica d'Andorra, en un concert que tindrà lloc dissabte, a les vuit del vespre, a l'Auditori Enric Granados.

Programa de la 2a Jornada d'Educació Musical. Música, creació i innovació