Jornada de compromís de la UdL amb l'Agenda 2030

El poeta i activista Jorge Riechmann abordarà l'escalfament global

Jorge Riechmann / Foto: Universidad Internacional de Andalucia
Jorge Riechmann FOTO: Universitat Internacional d'Andalusia (CC BY-NC 2.0)
Agenda 2030: una dècada per actuar és el títol de la jornada que organitza la Universitat de Lleida per reflexionar al voltant dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) que la UdL considera prioritaris, com ara el canvi climàtic, i presentar propostes que poden dur-se a terme en aquest sentit dins la institució.

Organitzada pels vicerectorats d'Estudiants i ocupabilitat, d'Infraestructures, de Cultura i extensió universitària, la coordinació de Compromís social, igualtat i cooperació, la unitat de Desenvolupament i cooperació, la comissió de Medi ambient i el Consell de l'estudiantat, amb el suport del Consell Social, la jornada tindrà lloc el dia 24 a l'Auditori del centre de cultures del campus 1 d'octubre.

El poeta, traductor, assagista, professor de filosofía moral de la Universitat Autònoma de Madrid, Jorge Riechmann, serà l'encarregat d'obrir la trobada amb la conferència Calentamiento global: una crisi existencial para la humanidad on plantejarà que el canvi climàtic posa en perill la vida i el benestar de les persones, el destí de la civilització humana, i que davant aquesta crisi calen solucions i canvis profunds.

Riechmann és també conegut pel seu activisme en defensa del planeta. El 7 d'octubre de 2019 va passar 4 hores en dependències policials de Madrid quan va ser detingut per una acció de desobediència civil per alertar de la crisi climàtica.

A la conferència del poeta i filòsof madrileny seguirà una lectura de poemes a càrrec del propi Riechmann, Rosa Fabregat, Núria Mina i Carles M. Sanuy. A més de l'actuació de la colla castellera Los Marracos, el programa inclou dos taules redones.

Una, organitzada pel Consell de l'estudiantat sobre els ODS on participen representats de Fridays for Future, OSMON i Rebel·lió extinció; i una altra on es presentaran els tres grups de treball de la UdL sobre aquesta temàtica: Acció, Formació i Recerca.

Parel·lament i també relacionat amb els ODS, el mateix dia 24 tindrà lloc a l'edifici del Rectorat una taula redona organitzada pel Sindicat d'Estudiants dels Països catalans amb el títol Lluitar, crear, poder popular: de la protesta a la proposta. Hi participaran: Vanessa M. Cortés, presidenta Stop violències, Rolando Alessandro, escriptor i activista, i Sara Gil, representant estudiantil.