José Antonio Bonet, coordinador de recerca, transferència, emprenedoria i innovació del PCiTAL

El professor de la UdL ha estat nomenat avui en un consell d'administració extraordinari

bonet
Bonet és investigador forestal / Foto: CTFC

El Consell d'Administració del Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida (PCiTAL) ha aprovat aquest matí en sessió extraordinària la creació de la figura del coordinador de Recerca, Transferència, Emprenedoria i Innovació i el nomenament del catedràtic contractat de Sistemes Forestals de la Universitat de Lleida (UdL), José Antonio Bonet, per desenvolupar aquesta feina.

La creació d'aquesta figura "va en la línia del que va aprovar el darrer consell de reforçar la cooperació en projectes científics amb institucions i entitats. I la voluntat és potenciar la presència, participació i sinergies amb el Parc dels organismes de la UdL dedicats a aquests àmbits de la recerca, transferència, emprenedoria i innovació", ha explicat el gerent del PCiTAL, Miquel Aran. El nou coordinador serà el pont entre les dos institucions.

José Antonio Bonet Lledós és catedràtic contractat de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la UdL des de febrer de 2021, tot i que està vinculat amb aquest centre com a professor i investigador des de 2003. Doctor Enginyer de Forests i Màster en Administració i Direcció d’Empreses (Executive MBA), va ser director general del Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya (CTFC) de 2006 a 2009, on continua com a investigador, i director de recerca i transferència de tecnologia del mateix centre entre els anys 2001 i 2007.

Bonet està vinculat professionalment o mitjançant càrrecs de gestió o representació al propi CTFC, la Fundació Terra i el centre de recerca AGROTECNIO-UdL. Va ser adjunt al president del Consell Social de la Universitat de Lleida des de l'any 2008 al 2017, membre del Consell d'Administració de l'IRTA entre 2009 i 2016 i del Board del European Forest Institute (EFI), com a representant al Govern espanyol, en el període comprès entre 2008 i 2014.

Text: Comunicació PCiTAL / Premsa UdL