L'IRBLleida renova l'acreditació de l'Institut de Salut Carlos III

És un dels set centres catalans amb aquest segell d'excel·lència

biomedicinaUdL2018
El complex de Biomedicina / FOTO: UdL
L'Institut de Recerca Biomèdica de Lleida (IRBLleida) ha estat re-acreditat per l'Institut de Salut Carlos III com a Institut d'Investigació Sanitària, renovant així aquest segell de qualitat que va obtenir al 2014.

L'acreditació significa que es manté l'excel·lència en recerca i el seu correcte finançament. L'IRBLleida podrà, d'aquesta manera, continuar accedint a convocatòries de recerca específiques per tal de desenvolupar nous projectes i garantir i millorar els recursos tècnics i humans.

L'IRBLleida és el setè centre d'investigació sanitària acreditat a Catalunya, l'únic fora de l'àrea de Barcelona i forma part de la xarxa de 31 instituts de recerca sanitària acreditats a tot l'Estat espanyol. Actualment, a l'IRBLleida hi treballen més de 400 investigadors i investigadores, bona part dels quals compatibilitzen la recerca amb la docència als graus de Medicina, Infermeria, Fisioteràpia, Biomedicina, Nutrició Humana i Dietètica i Biotecnologia de la UdL, i amb l'assistència sanitària als hospitals universitaris Arnau de Vilanova i Santa Maria, i als centres d’atenció primària de la regió sanitària de Lleida

El juliol passat la direcció de l'IRBLleida va sol·licitar la renovació de l'acreditació que havia obtingut feia quatre anys. Un grup d'auditors de l'Institut de Salut Carlos III van desplaçar-se a Lleida el passat novembre per emetre el seu informe, que la Comissió d'Avaluació va considerar favorable a l'acreditació.

TEXT: Comunicació IRBLleida/Premsa UdL