L'Institut Guindàvols guanya la Lliga local de debat de secundària i batxillerat

La desinformació a les xarxes, tema central de l'edició enguany

lliga debat secundària
L'equip guanyador, amb la seua tutora / Foto: UdL
Un equip de l'Institut Guindàvols, de la capital del Segrià, ha estat el guanyador de la fase local a Lleida de la Lliga de debat de secundària i batxillerat de la Xarxa Vives d'Universitats (XVU). S'ha imposat a la final, disputada a la Universitat de Lleida (UdL), als representants del Col·legi Claver parlant sobre si és necessari regular les xarxes socials per combatre la desinformació. L'equip està format per Marta Badia, Adrià Amorós, Laia Sarrà, Jordi Ramírez i Paula Pijuan, tots ells de primer de Batxillerat, capitanejats per la professora Natàlia Bey Barbé. Participaran a la final, que tindrà lloc del 22 al 24 de març a la Universitat de València.

L'objectiu de la Lliga és fomentar les competències transversals de l'alumnat mitjançant l'ús de la paraula i crear un espai de formació on s'utilitza el català com a llengua vehicular. A la UdL hi han pres part 11 centres: Institut Guindàvols, Jesuïtes Lleida-Col·legi Claver, Col·legi Episcopal, Col·legi El Carme, INS Canigó, Institut Josep Lladonosa, INS Manel de Montsuar, INS Torre Vicens, Institut Escola Torre Queralt, La Salle Mollerussa i Institut d'Alcarràs.

El jurat de la Universitat de Lleida estava format per la vicerectora d'Estudiants i Ocupabilitat, Montse Rué; el professor de l'Escola Politècnica Superior i advocat Ramon Arnó; i el professor de la Facultat de Dret, Economia i Turisme, German París. El premi a millor oradora de la competició li han atorgat a l'estudiant Jana Isant Rodríguez del Claver.

La final enfrontarà als 15 equips classificats a les fases locals prèvies organitzades per les universitats de Lleida, Abat Oliba CEU, Alacant, Andorra, Autònoma de Barcelona, Barcelona, Girona, Internacional de Catalunya, Jaume I, Miguel Hernández d’Elx, Politècnica de València, Pompeu Fabra, Rovira i Virgili, València i Vic – Central de Catalunya.