La Facultat de Medicina recorda les víctimes de l'accident ferroviari a Galícia

En el sinistre hi van morir dos estudiants del centre de la UdL

recordvictimesUdL
L'arbre i la placa que recorden la Laura i el David / Foto: Facultat de Medicina

La Facultat de Medicina ha recordat avui les víctimes de l'accident, ara fa un any, de l'Alvia 04155 Madrid-El Ferrol. En especial, dels dos estudiants del centre que hi van perdre la vida, la Laura Naveiras i el David Martin. Es tracta del sinistre ferroviari més greu de la història recent d'Espanya, on hi van morir 80 persones i 148 més en van resultar ferides.

El deganat ha ornat amb flors la peanya que van col·locar fa uns mesos als jardins del recinte de l'Hospital de Santa Maria -on s'ubica la facultat- amb la voluntat de perpetuar la seua memòria, com resa el text de la placa que els seus companys de Grau van fer gravar amb motiu de l'homenatge que els va retre la Facultat el 25 d'octubre passat, i al qual van assistir els seus familiars.

"En memoria de Laura Naveiras y David Martin, vuestras sonrisas están en nuestros corazones". En aquell homenatge, organitzat pels alumnes de quart de Medicina, també es va plantar un arbre en el seu record i de tots aquells que hi van perir.

A un any del tràgic succés, la Plataforma de Víctimes Alvia 04155, continua denunciant "incompliments flagrants de la normativa de seguretat i mentides i ocultacions del Govern actual i de l'anterior, del PP i del PSOE" respecte les causes de l'accident i la responsabilitat del mateix.