La Festa Major de l'Estudiantat, amb alumnat d'Igualada per primer cop

També es posen en marxa agents de prevenció de la violència sexista

festamajorestudiantatUdL2017
Un moment de l'edició del 2017 / Foto: @festamajorUdL
Una quinzena d'alumnes del campus d'Igualada participaran per primer cop a la Festa Major de l'Estudiantat de la Universitat de Lleida (UdL), convidats pels vicerectorats de Docència i d'Estudiants. La 22a edició tindrà lloc aquest dijous a la zona exterior del campus de Cappont, a partir de les 11 del matí, hora a partir de la qual s'han suspès les classes. Esports, jocs i música conformen el programa.

Els estudiants que arriben des de la capital de l'Anoia estan cursant els graus d'Enginyeria Química i Organització Industrial i Logística. Per això, abans d'incorporar-se a la festa dels seus companys, realitzaran una visita a les instal·lacions de l'Escola Politècnica Superior.

Una de les novetats de la Festa Major de l'Estudiantat és la posada en marxa d'un equip d'agents de prevenció de la violència sexista, creat pel Consell de l'Estudiantat i el Centre d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones Dolors Piera. L'objectiu és vetllar per la prevenció de les actituds masclistes i les agressions sexistes en àmbits lúdics i festius. També s'habilita una carpa que servirà com a punt físic de referència, on poder gestionar les situacions esdevingudes.

El programa arrenca amb tornejos de futbol sala i de voleibol. Després del dinar popular, a partir de les 15.30h, tindran lloc les activitats més diverses. Des d'un concurs de llançament de pinyol, una "agro gimcana" o una competició de beer pong, fins a una classe de zumba o una batucada.  La festa finalitzarà, com és habitual, amb concerts. Aquest any es faran en dos torns. A partir de les 20.30h, hi haurà les actuacions de Los plàtans i Segonamà. Després del sopar, a les 22.45h serà el torn de Deskontrol versions i Strombers.

Alumnat d'Igualada visitant les instal·lacions del Campus de Cappont