La Paeria cedeix a la UdL els terrenys de Biomedicina 2

L'edifici acull investigadors universitaris i de l'IRBLleida

Moment de la signatura, amb el rector i l'alcalde / Foto: Ajuntament de Lleida

L'Ajuntament de la capital del Segrià ha cedit gratuïtament a la Universitat de Lleida (UdL) els terrenys on es troba ubicat el mòdul 2 de Biomedicina, que acull des de l'any passat investigadors de la UdL i l'IRBLleida. El rector, Roberto Fernández, i l'alcalde, Àngel Ros, han presidit avui la signatura de l'escriptura de cessió d'aquesta finca municipal de 755 metres quadrats, situada a l'Avinguda de Pinyana, al campus de Ciències de la Salut. El ple de la Paeria va aprovar aquesta operació al maig de 2017.

La Paeria i la UdL van signar al 2014 la cessió gratuïta d'aquests terrenys durant 50 anys. Ara, però, ja és definitiva. Almenys mentre es mantinguin els usos universitaris. El rector, Roberto Fernández, ha agraït el suport de les institucions locals, en especial de l'Ajuntament, "perquè ens hem sentit sempre molt acompanyats en tots els esforços que hem fet per ser una universitat d'excel·lència". L'edifici de Biomedicina 2 també ha comptat amb finançament de la Diputació de Lleida.

Al mateix campus de Ciències de la Salut, la UdL té previst construir un edifici polivalent que s'utilitzaria principalment com a aulari, arran de l'expansió dels estudis de les Facultats de Medicina i d'Infermeria i Fisioteràpia. Així ho va anunciar el rector durant el darrer claustre, el passat desembre.