La UdL aconsegueix 19 medalles en atletisme, duatló i judo

Ors per a Marc Liébana, Gerard Porras, Paula Raul i Blanca Vallés

medallesUdL-Liebana
Liébana, dalt del podi, campió de pes i disc / Foto: Esports UdL

Els esportistes de la Universitat de Lleida (UdL) han aconseguit 19 medalles als darrers Campionats Universitaris de Catalunya d'atletisme, duatló i judo. Concretament, cinc d'or, nou d'argent i cinc de bronze. Marc Liébana, de la Facultat de Medicina, s'ha proclamat campió en llançament de pes i de disc; Gerard Porras, de la Facultat de Lletres, en 110 metres tanques; Paula Raul, de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social, en 100 metres tanques femení; i Blanca Vallés, en duatló femení.

Pel que fa a l'atletisme, el llistat de medallistes de la UdL és llarg. Liébana s'ha fet amb dos ors, en llançament de pes amb una marca de 12'42, i en disc, amb 39'09. En 110 metres tanques masculí, Gerard Porras s'ha proclamat campió amb un crono de 14:61. Completaven el podi Pau Aragonés, de la Universitat de Barcelona (UB) i Marc Gómez, de la Politècnica de Catalunya (UPC). En 100 metres tanques femení, Paula Raul ha pujat dalt del podi amb una marca de 14:62, per davant de Marta Vílchez, de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i Sònia Nasarre, de la UB.

En 3000 metres, Albert Baronet ha aconseguit l'argent amb un registre de 9:03:13 i Marc Castan, el bronze amb 9:07:87. El campió ha estat Marc Zúñiga (UB). En llançament de javelina, David Abrines també ha estat segon, amb 50'06 metres, per darrere de Marc Aliqué (UAB). Abrines ha aconseguit una altra medalla d'argent en salt d'alçada, on s'ha proclamat campió Cesc Tresens, de la Universitat de Girona (UdG).

En 1000 metres categoria femenina, Jone Zabaleta ha estat segona amb una marca de 3:01:31, per darrere de Noèlia Medina, de la UPC. En salt de llargada femení, Paula Raul s'ha hagut de conformar amb l'argent per un sol centímetre: 5'22 davant els 5'23 de la campiona, Sara Cantó (UAB). En 500 metres femenins, l'atleta de la UdL Clàudia Illa també ha quedat segona, per darrere de Laura Alonso (UB).

Cristina Fernández ha obtingut dos medalles de bronze: en llançament de disc femení, on s'ha proclamat campiona Andrea Alarcón (UB) i en llançament de pes, on l'or ha estat per a Marina Tibau, de la Universitat Rovira i Virgili (URV). En 100 metres lliures masculins, Víctor Pifarré ha estat tercer, per darrere d'Adrià Reina (UB) i Ramon Garcia (UB).

Pel que fa al duatló, una dura prova amb 33 quilòmetres en bicicleta i 10 de cursa a peu celebrada a Vic, l'estudiant de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social Blanca Vallés s'ha proclamat campiona amb una marca de 1:55:50. Completaven el podi Eva Martín-Moreno (UdG) i Karina Romero (UAB). En categoria masculina, l'atleta de la UdL Roger Camprubí, de la mateixa facultat, ha aconseguit medalla d'argent. L'or ha estat per a Eric Steninger (UPC) i el bronze, per a Jordi Muela (UPC).

Finalment, al Campionat Universitari de Catalunya de judo la UdL ha sumat tres medalles més gràcies a les noies. Alba Babi, estudiant de la Facultat de Lletres, ha aconseguit l'argent a la categoria de menys de 52 quilos. La mateixa que Lia Povedano, de l'INEFC Lleida, en menys de 63 quilos. Ana Fernández, de la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia, ha guanyat la de bronze en menys de 57 quilos.