La UdL acull els documentals de la Mostra de cinema llatinoamericà

Professorat i estudiantat de la Facultat de Ciències de l'Educació participen en aquesta secció del festival

MostraCinemaLlatinoamericaUdL
D'esquerra a dreta: Ferrer, Bernadó i Jové / Foto: UdL

L'Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera del campus de Cappont de la Universitat de Lleida acollirà la projecció dels documentals de la Mostra de cinema llatinoamericà de Catalunya, que enguany arriba a la 20ena edició. Del 7 al 10 d'abril, s'han programat en doble sessió (a les 5 i les 7 de la tarda) vuit documentals, un dels quals encara està per tancar.

El programa inclou: Leonora Carrington. El juego surrealista, de Javier Martín-Domínguez (Espanya 2012); El alcalde, d'Emiliano Altuna, Carlos F. Rossini i Diego Osorno (Mèxic, 2013); La eterna noche de las doce lunas, de Priscila Padilla (Colòmbia, 2013);  Refugiados en su tierra (Argentina), de Fernando Molina i Nicolás Bietti (Argentina, 2013); El gran simulador, de Néstor Frenkel (Argentina, 2013); Cidade de Deus: 10 anos depois, de Cavi Borges i Luciano Vidigal (Brasil, 2013) i Mika, mi guerra de España, de Fito Pochat i Javier Olivera (Argentina, Espanya, Veneçuela, 2013). A més dels de la secció oficial, també hi haurà una secció especial de documentals, així com presentacions i conferències, segons ha explicat el director de la Mostra, Juan Ferrer durant la presentació de la secció, en la qual hi han estat presents, els professors de la UdL, Màrius Bernadó i Glòria Jové.

La UdL i la Mostra col·laboren a més en un projecte docent pel qual alumnat dels graus d'Educació Primària, Educació Social, Treball Social i del Màster en educació inclusiva, realitzaran un treball específic sobre les pel·lícules de no ficció que es projectaran a la Mostra. L'estudiantat, tutoritzat pels professors de la Facultat de Ciències de l'Educació, Glòria Jové, Xavier Carrera i Ramona Ribes ha de realitzar un treball sobre alguna de les temàtiques dels documentals, que inclou un vídeo, i relacionar-ho amb els continguts de les assignatures. Es tracta "d'integrar el món universitari en el món cultural en general, i audiovisual, en particular, tal i com passa en altres festivals de cinema" ha explicat Ferrer, el qual ha afegit que aquesta col·laboració pretén mantenir-se en anys posteriors.

Els tres professors de la UdL seran el jurat de la secció oficial de documentals i tindran l'assessorament de l'antropóleg, fotògraf i realitzador de documentals, Javier Gil. L'estudiantat també podrà votar, amb la resta d'espectadors, per al Premi extraordinari del públic al millor documental.

Més informació

Presentació de la col·laboració Secció Oficial Documentals Universitat de Lleida - Mostra de Cinema Llatinoamericà de Catalunya