La UdL, al Top 100 mundial en ciències agrícoles

Quarta de l'Estat, segons un rànquing sobre l'impacte de la recerca

UdL-top-university-agriculturaecologicaUdL
Participants en un curs d'agricultura ecològica a l'ETSEA Foto: UdL

La Universitat de Lleida (UdL) és la quarta millor de l'Estat espanyol en l'àmbit de les ciències agrícoles i la 82 a tot el món, segons el National Taiwan University Ranking (NTU Ranking) de 2014, que analitza la productivitat i l'impacte de les publicacions científiques de les 500 millors universitats del món. La UdL també apareix com una de les primeres 500 universitats d'arreu del planeta en l'àmbit de la ciència de plantes i animals. En aquest cas, ocupa el lloc 13 a Espanya i el 297 a nivell mundial. Tenint en compte tots els àmbits vinculats al món agrari, la UdL és la catorzena universitat espanyola i la 286 a la classificació general.

A nivell global, l'estudi situa al capdavant del rànquing de les 500 millors les universitats de Harvard, John Hopkins i Stanford. La primera institució europea esmentada és la Universitat d'Oxford, que ocupa la vuitena posició, amb la mateixa puntuació que la Universitat de Califòrnia- Berkeley  i l'Institut de Tecnologia de Massachusetts. A nivell de l'Estat, la millor classificada és la Universitat de Barcelona, que ocupa el lloc 71 al llistat mundial; seguida de la Universitat Autònoma de Barcelona, al lloc 157.