La UdL, amb les malalties minoritàries

La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio ha recaptat més de 9 milions d'euros

marato
El rector va participar com a voluntari en la recepció de trucades de La Marató. / FOTO: UdL
El Saló Víctor Siurana de la Universitat de Lleida (UdL) ha tornat a ser aquest diumenge la seu telefònica de la Marató de TV3 i Catalunya Ràdio a les comarques de Ponent. Una vuitantena de voluntàries i voluntaris -inclosos el rector de la UdL, Jaume Puy, i el president del Consell Social, Delfí Robinat- van atendre les trucades per a la recepció dels donatius que arribaven a través de les 50 línies habilitades.

La 28a edició de La Marató està dedicada enguany a les malalties minoritàries, és a dir, aquelles que afecten cinc o menys de cada 10.000 persones. Arreu de Catalunya s'han recaptat fins ara gairebé 9 milions i mig d'euros.

Un total de 729 municipis catalans han organitzat 3.600 activitats per recaptar fons. El Consell de l'Estudiantat de la UdL, com cada any, també hi ha volgut col·laborar. Alumnat de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) va estar venent durant dos dies xocolata.

Quant a la recepció de trucades, enguany a Lleida s'havien preinscrit un total de 161 persones per ser voluntàries. Un sorteig ha servit per escollir les 81 seleccionades per atendre els telèfons, juntament amb les autoritats.

MÉS INFORMACIÓ:

La Marató 2019