La UdL assessorarà en consum energètic l'Ajuntament de Puigverd

Formarà a escolars de primària i veïns en sostenibilitat i estalvi

consumenergeticPuigverdUdL
Els representants de l'Ajuntament de Puigverd i la UdL. FOTO: UdL

Investigadors del GREA Innovació concurrent de l'Escola Politècnica Superior de la UdL assessoraran l'Ajuntament de Puigverd de Lleida pel que fa al consum energètic de les instal·lacions i edificis municipals, a raó d'una a l'any. Així ho recull el conveni de col·laboració que avui han signat els màxims responsables d'ambdós institucions, el rector, Roberto Fernández, i l'alcalde, Benjamí Bosch.

Els experts de la UdL elaboraran un estudi de consums que inclogui mesures per reduir la despesa energètica del municipi. A més, duran a terme un taller anual a l'escola de primària i un seminari, també anual, destinat als veïns del poble sobre la importància de la sostenibilitat i l'estalvi energètic, que se celebraria el mes de maig, durant la Setmana cultural de Puigverd de Lleida.

Al seu torn, el consistori permet a la UdL l'ús dels terrenys del Camp temàtic d'energies renovables de l'Ajuntament, que es va posar en marxa al 2004, així com la construcció i instal·lació de nous cubicles i sistemes experimentals, tot sufragant les despeses d'electricitat i aigua.

Tant l'alcalde com el tinent d'alcalde, Josep Solsona, així com el rector i la responsable del GREA, Luisa F. Cabeza, han destacat la importància del conveni, no només perquè significa més compromís de la Universitat amb el territori, sinó també perquè uneix investigació, didàctica i sostenibilitat.

D'altra banda, Luisa F. Cabeza, que dirigeix també el centre de recerca INSPIRES, ha estat nomenada recentment com a membre del Consell Assessor del Pla Serra Húnter de la Generalitat de Catalunya, un programa destinat a incorporar personal docent i investigador altament qualificat i amb mèrits homologables als estandars internacionals a les universitats públiques catalanes.

El consell assessor l'integren a més Salvador Barberà (UAB), Jaume Bertranpetit (UPF), Ernest Giralt (UB), Antonio Huerta (UPC), Genoveva Martí (UB) i Núria Sebastián (UPF).