La UdL automatitza el préstec de dispositius electrònics

La Biblioteca Jaume Porta posa en marxa el servei amb portàtils, tauletes i auriculars

tecnopréstec2
Puy, Solsona i Pastor, durant la presentació / Foto: UdL
Les usuàries i els usuaris de les biblioteques de la Universitat de Lleida (UdL) poden autogestionar-se, des d'avui mateix, el préstec de portàtils, tauletes i auriculars, si acudeixen a la Biblioteca Jaume Porta, al Campus 1 d'octubre. Aquest servei, pioner a les biblioteques universitàries catalanes pel que fa a dispositius electrònics, permet demanar en préstec i retornar sense passar pel taulell de la biblioteca algun dels 15 ordinadors, 9 tauletes i 5 auriculars disponibles.

Amb el carnet, o mitjançant l'aplicació mòbil de la UdL, l'aparell identifica la persona, li serveix el dispositiu seleccionat, l'informa de la durada del préstec (4 hores màxim) i de l'hora de devolució, ha explicat la directora en funcions de la Biblioteca Jaume Porta, Teresa Solsona, durant la demostració del funcionament d'aquest servei. La resta de dispositius tecnològics com ara bateries externes, videocàmeres, lectors de llibres electrònics, memòries usb, calculadores, ratolins o carregadors, poden sol·licitar-se amb el préstec ordinari a totes les biblioteques.

El vicerector d'Infraestructures, Narciso Pastor, ha destacat que la posada en marxa d'aquest d'autopréstec és un pas més en la modernització de les biblioteques de la UdL, que n'han fet de modernitzar una filosofia". L'aparell, que també el poden utilitzar persones amb cadira de rodes, alliberarà temps per al personal de la biblioteca que podrà dedicar-se a tasques més especialitzades, ha explicat. Per la seua part, el rector, Jaume Puy, ha afegit que ni la UdL ni les seues biblioteques poden donar servei sempre de la mateixa manera, han d'adaptar-se als canvis tecnològics i això n'és un exemple.

La UdL ha invertit 18.000 euros en la posada en marxa d'aquest servei que, en un futur, podria instal·lar-se a les biblioteques de la resta de campus. De fet, els préstecs de dispositius electrònics han augmentat els darrers anys a la UdL, explica Montse Larios, de la unitat de Biblioteca i documentació. Del total de préstecs que es van gestionar l'any passat: 117.708, 18.382 corresponen a dispositius electrònics, el que es coneix com tecnopréstec.

La presentació d'avui ha finalitzat amb una visita a la biblioteca que ha estrenat, no només retolació nova, sinó un espai informal anomenat Relaxa’t, ubicat al tercer pis.