La UdL, campiona de Catalunya en handbol femení i futbol 11 masculí

Medalles de bronze pels equips femenins de futbol 11 i voleibol

campiones handbol
L'equip que entrena Gorka Metaxas, celebrant / Foto: Esports UdL
Els equips d'handbol femení i de futbol 11 masculí de la Universitat de Lleida (UdL) s'han proclamat aquest dimarts campions universitaris de Catalunya en les primeres finals d'equip disputades a Balaguer, sota la coordinació de la UdL. Les noies s'han imposat de forma contundent per 43 a 34 al conjunt de la Universitat de Barcelona (UB) al Pavelló Primer d'Octubre de la capital de la Noguera. Mentre, els nois han conquerit la final disputada al Camp municipal d'Esports contra la Universitat de Girona (UdG) per 2 gols a 1. Aquest dimecres cal sumar les medalles de bronze per a dos conjunts femenins de la UdL, de futbol 11 i voleibol.

L'equip d'handbol femení de la UdL, que havia obtingut la medalla d'argent en els Campionats de Catalunya Universitaris 2022, ha fet una competició impecable. Les joves que entrena Gorka Metaxas han guanyat tots els partits: contra la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) per 17-11, contra la Ramon Llull (URL) per 21-12 i contra la Rovira i Virgili (URV) per 17-7. En la final, han signat un avantatge de 9 gols amb la UB, que s'ha hagut de conformar amb la medalla d'argent. Els bronzes han estat per a la UAB i la URV.

En futbol 11 masculí, l'equip que entrena David Cámara no havia passat de l'empat en la fase prèvia, però en la final ha superat sense problemes els seus dos partits. Primer, contra la Universitat de Vic (UViC) per 1 a 2. I després, contra la UdG, amb el mateix resultat. Les medalles de bronze han estat per a la UViC i la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC).

L'equip de futbol de la UdL, amb el trofeu / Foto: Esports UdL

La resta de finals disputades en la primera jornada són les de futbol sala masculí, futbol sala femení i voleibol masculí. En la primera disciplina, els campions han estat els nois de la UAB. La medalla d'argent ha estat per a la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i els bronzes, per a la UB i la UVic. Quant a les noies, l'or ha estat per a l'equip de la UB; l'argent per a la UPC i els bronzes, per a la UPF i la URL. En voleibol, la victòria se l'ha endut la URV, seguida al podi per la UPC, la UAB i la UB.

Aquest dimecres és el torn del futbol 11 femení, el voleibol femení, l'handbol masculí i el bàsquet, tant femení com masculí. La Universitat de Lleida es penjarà la medalla de bronze en futbol femení després d'haver perdut la semifinal contra la UAB als penals. Després d'empatar a un gol, el partit s'ha decidit a la sèrie de cops de càstig per 4-2. El mateix en voleibol femení, on les noies de la UdL compartiran el tercer lloc del podi amb la UB després de perdre contra la UAB per 2 sets a 0.

En futbol 11 femení, l'or ha estat per a la UB i l'argent per a UAB. Al tercer calaix del podi han pujat la UdL i la URV. En voleibol, les campiones universitàries han estat les noies de la UAB. L'argent se l'ha endut la UPC i els bronzes, la UdL i la UB. En bàsquet femení, l'or se l'han penjat les jugadores de la UB i en bàsquet masculí, els nois de la UdG.