La UdL celebra Sant Jordi tot recordant l'Ovidi Montllor

SantJordiOvidiMontllorUdL
Els participants van llegir textos en diferents llengües. FOTO: UdL

El cantant, poeta, actor, rapsoda alcoià Ovidi Montllor (1942-1995), va ser homenatjat ahir durant la celebració de la diada de Sant Jordi que organitza anualment l'Institut de Llengües (IL) de la UdL. Enguany es commemora el 20è aniversari de la mort de Montllor que serà recordat també per la seua lluita en defensa de la llengua i la cultura catalana i dels drets socials.

L'acte, que va tenir lloc al Saló Víctor Siurana, va començar amb la llegenda de Sant Jordi a càrrec del filòleg i poeta Amat Baró, que seguidament va recitar dos poemes de l'Ovidi Montllor. Seguidament, els assistents a l'acte van escoltar poemes en diferents llengües: català, castellà, rus, polonès, xinès, farsi (llengua que es parla a l'Iran) i nàhuatl (llengua indígena de Mèxic).

En total, van recitar una quinzena de persones entre estudiantat, personal i professorat de l'Institut de Llengües que van llegir textos de Marina Ivánovna, Aleksándr Sergéevich, Wialawa Szymborska, Bai Juyi, Su Shi, Cang Yang Jia Cuo i Ramon Muntaner, del qual enguany se celebren els 750 anys del seu naixement.

Ovidi Montllor també van ser triat per dos dels participants. Els textos escollits van ser les cançons: Tot explota pel cap o per la porta (LP "A Alcoi" 1974) i La samarreta, (LP col·lectiu "Dies i hores de la nova cançó" 1978) que comença tot dient:

Jo sóc fill de família molt humil, tan humil que d'una cortina vella una samarreta en feren. Vermella. D'ençà, per aquesta samarreta, no he pogut caminar ja per la dreta.