La UdL clou l'homenatge a Víctor Siurana

En la sessió d'avui, l'artista autor dels vitralls del Rectorat, Àngel Jové

angeljoveUdL
Àngel Jové / Foto: UdL

El Saló Víctor Siurana ha acollit avui la darrera sessió del Congrés internacional Universitat i ciutat: art, recerca i estructures culturals, organitzat pel departament de Filologia Clàssica, Francesa i Hispànica de la Universitat de Lleida per retre homenatge a l'impulsor de la UdL i president-rector de la seua comissió gestora, en Víctor Siurana (1945-1993).

La sessió d'avui, on hi han intervingut el professor de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària de la UdL, Ramon Albajes, per parlar dels espais verds de la ciutat, i la professora de la Universitat de Barcelona, Anna Caballé, per reflexionar sobre la universitat del segle XXI, ha comptat amb la participació de l'autor dels vitralls de la Saló Víctor Siurana, Àngel Jové.

L'artista ha recordat a través de la lectura de diferents poemes la seua relació amb Víctor Siurana i el procés de realització dels vitralls a partir dels fragments reutilitzats dels vitralls de l'antic Seminari de Lleida, que dataven dels anys 40 del segle passat. Jové, també s'ha referit a l'exposició La sal contra llum, que va tenir lloc al Rectorat de la UdL l'any 1994, amb motiu de la inauguració de la Sala dels vitralls.

En l'acte de cloenda hi han participat els impulsors del Congrés, els professors de la UdL, Jaume POnt i Àngels Santa, que ha llegit fragments d'un text enviat pel filòsof, Emilio Lledó, doctor honoris causa de la UdL des del maig passat i director de la tesi doctoral de Víctor Siurana. El text de Lledó, que no ha pogut ser present en l'acte perquè es troba a Mèxic amb motiu de la concessió del premi internacional d'assaig Pedro Henríquez Ureña, ha fet referència als valors que ha de salvaguardar la universitat: la llibertat, la solidaritat i l'humanisme.

Per la seua part, el rector de la UdL, Roberto Fernández, ha destacat el llegat de Víctor Siurana que resta a la UdL: la seua visió de futur, la seua il·lusió i compromís, la seua visió política, la col·laboració amb les institucions lleidatanes i el fet que la UdL no caigués en el localisme i el provincianisme.

El rector ha agraït als organitzadors del congrés, als patrocinadors, i als assistents, aquest sentit record envers "aquest pioner per a la universitat que fou Víctor Siurana".

La cloenda del congrés ha tingut lloc al Saló Víctor Siurana. FOTO: UdL

Galeria fotogràfica (Flickr)