La UdL, en el nou Sistema d’Informació i Intel·ligència Turística de Catalunya

Amb universitats, ajuntaments, patronats de turisme i altres entitats

signaturaSIITC
L'acte s'ha fet a la sala Cotxeres del Palau Robert de Barcelona / Foto: Departament d'Empresa i Coneixement
La Universitat de Lleida (UdL) col·laborarà amb el nou Sistema d'Informació i Intel·ligència Turística de Catalunya (SIITC), impulsat per la conselleria d'Empresa i Coneixement, juntament amb altres 8 universitats catalanes i entitats del sector. La plataforma, única a l'Estat espanyol, consistirà en un repositori integrat de bases de dades rellevants, incloent algunes ja existents com l'IDESCAT o l'INE, indicadors derivats de fonts d'informació on line, o sistemes de coneixement ad hoc orientats al coneixement de dinàmiques específiques. El conveni s'ha signat avui a Barcelona.

Els signants d'aquest acord són la UdL, la Universitat de Barcelona, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Girona, la Universitat Rovira i Virgili, la Universitat Oberta de Catalunya, la Universitat Politècnica de Catalunya, la Universitat Pompeu Fabra – Tecnocampus de Mataró, la Universitat Ramon Llull, el Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci de Catalunya, l'Escola Superior d'Hostaleria de Barcelona (ESHOB), la Confederació Empresarial d'Hostaleria i Restauració de Catalunya (Confecat), l'Ajuntament de Barcelona, Turisme de Barcelona, la Diputació de Barcelona, el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, el Patronat de Turisme Costa Brava-Girona, i el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida.

El secretari d'Empresa i Competitivitat, Joan Aregio, ha destacat que el SIITC "reforçarà encara més la posició de lideratge de la destinació turística catalana i millorar la competitivitat de les empreses del sector". Així mateix, el fet que a més hi estiguin implicats els grups de recerca de les universitats "permetrà que diferents professionals de diversos àmbits treballin de forma coordinada, per tal d'establir sinergies i crear un hub de coneixement que potenciï noves recerques i col·laboracions".

Les xarxes de coneixement o grups de treball estaran formats per professionals de diverses institucions i diferents àmbits que utilitzaran les dades del SIITC per generar coneixement sobre temàtiques d'interès per al turisme, com ara mobilitat i fluxos a la destinació; comercialització, reserves i pricing; comportament i hàbits del turista; o emprenedoria. El portal de projectes permetrà posar la informació generada a l'abast de tothom.

Text: Comunicació corporativa Agència Catalana de Turisme / Oficina de Premsa UdL