La Universitat de Lleida, en serveis mínims fins al 7 de gener

En funcionament, les biblioteques de Rectorat i Ciències de la Salut

tancament
L'activitat normal es reprèn el 8 de gener Foto: UdL
La Universitat de Lleida (UdL) tanca les seues portes al públic durant setze dies aquest Nadal per estalviar uns 66.500 euros (40.000€ en energia, 25.000€ en neteja i 1.500€ en comunicacions), una quantitat similar a l'assolida durant els mateixos períodes dels anys anteriors, segons informa el vicerector de Campus de la UdL, Jesús Avilla. La majoria d'edificis suspenen la seua activitat quotidiana entre els dies 23 de desembre i 7 de gener, ambdós inclosos, mantenint un servei de seguretat les 24 hores en tots els campus.

Els dies festius totes les instal·lacions romandran tancades (25 i 26 de desembre, 1 i 6 de gener). Els serveis mínims s'estableixen pels dies 23, 27, 28, 29 i 30 de desembre; 2, 3, 4 i 5 de gener. Restaran en funcionament les biblioteques de la Facultat de Lletres, al Rectorat, i Ciències de la Salut, que obriran de 9.00h a 21.00h; a excepció del 5 de gener, que només funcionarà la del Rectorat i fins a les 15.00h. També resten obertes les sales d'estudis de tots els campus de la UdL, menys la de l'ETSEA.

El Registre General de la UdL no funcionarà els dies de serveis mínims, donat que hi ha en funcionament el registre electrònic. Així mateix, mantenen la seua activitat l'edifici CREA i la consergeria de l'Edifici Polivalent, al campus de Cappont; al de Ciències de la Salut, l'estabulari i la Unitat docent de la Facultat de Medicina a l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova, els dos edificis de Biomedicina, que acullen l'Institut de Recerca Biomèdica de Lleida; i al campus d'Agrònoms, l'edifici AB.

Aquest és el setè any consecutiu que la UdL aplica aquesta mesura, que va començar a l'estiu del 2011 coincidint amb les retallades pressupostàries. Es tracta de "deixar les instal·lacions universitàries en serveis mínims durant els períodes d'inactivitat docent per poder  fer  front  a  la  retallada  del  finançament  públic", segons explica la Gerència.