La UdL enceta una col·laboració amb els registradors de la propietat i mercantils

L'alumnat de Dret podrà fer en un futur pràctiques curriculars en els diferents registres

conveni
El degà dels registradors i el rector de la UdL. Foto: UdL
La Universitat de Lleida (UdL) i el Deganat de registradors de la propietat i mercantils de Catalunya han segellat avui l'inici de la col·laboració entre ambdós ens amb la signatura d'un protocol d'actuacions per part dels seus màxims responsables, el rector de la UdL, Jaume Puy, i el degà dels registradors, Vicente José García-Hinojal.

L'acord, amb una vigència inicial de tres anys, preveu l'organització conjunta de jornades i seminaris, l'impuls d'estudis i treballs de recerca, de formació reglada i contínua en aquest àmbit, així com la promoció de la realitat professional d'aquest col·lectiu. A partir de la signatura d'aquest protocol general d'actuacions de col·laboració, es concretaran convenis de cooperació educativa per la realització de pràctiques acadèmiques externes d'alumnat de Dret de la UdL en diferents registres de Catalunya: mercantils, de la propietat o de béns mobles.

Tant el rector com el degà dels registradors s'han mostrat satisfets per l'acord, "que beneficia al territori, ens acosta a la professió dels registradors i procurarà formació i experiència als nostres estudiants", ha dir Puy. Per la seua part, García-Hinojal ha emmarcat aquest protocol en la voluntat del Deganat d'ampliar la col·laboració amb les universitats catalanes més enllà de Barcelona i en crear lligams amb futurs graduats que vulguin exercir com a registradors.