La UdL i Banco Santander renoven la seua col·laboració fins el 2019

Per les beques JADE i càtedres empresa, entre altres projectes

El rector, Albáizar i Ballesta han presidit el lliurament de credencials de les Beques Jade / Foto: UdL
El rector, Albáizar i Ballesta han presidit el lliurament de credencials / Foto: UdL
La Universitat de Lleida (UdL)  i Banco Santander, mitjançant Santander Universidades, han renovat avui la col·laboració que mantenen des de fa gairebé dos dècades fins el proper any 2019. El conveni l'han signat el rector de la UdL, Roberto Fernández, i el sotsdirector general de Banco Santander i director territorial de Catalunya, Luis Herrero. Entre altres iniciatives, l'acord reforça el suport a les beques JADE i JADE Plus, que aporten estudiantat mexicà als graus i programes de doctorat de la UdL. Un total de 366 alumnes llatinoamericans han passat per les aules de la UdL i 19 han presentat la seua tesi des que es va posar en marxa el programa de mobilitat al 2002.

Herrero ha recordat que la UdL va ser la primera universitat catalana en col·laborar amb Banco Santander, destacant que "l'ajuda a les universitats és la millor manera de donar suport a la societat, mitjançant l'educació". De la seua banda, Roberto Fernández s'ha ofert per organitzar l'any que ve a Lleida, coincidint amb els 20 anys de relació amb Banco Santander, la Junta General d'Universia Espanya.

El rector de la UdL i el director de Relacions Institucionals de Santander Universidades España, Alfredo Albáizar, han lliurat avui les credencials als beneficiaris de les beques JADE i JADE Plus, acompanyats per la vicerectora de Relacions Internacionals i Cooperació de la UdL, Àstrid Ballesta, en un acte que ha tingut lloc al Saló Víctor Siurana del Rectorat. Albáizar ha destacat que "les beques de mobilitat internacional són un dels mecanismes més eficaços per a la projecció i cooperació transnacional de les universitats" i que "el programa JADE és un excel·lent exemple en les relacions Catalunya-Mèxic".

El programa JADE ofereix beques per a estudiants mexicans de grau interessats a completar en la UdL la seua formació durant sis mesos, mentre que el programa JADE PLUS facilita que universitaris de tota Iberoamèrica puguin fer estades de fins a tres anys a la Universitat de Lleida per cursar els seus estudis de doctorat. Aquest curs 2015-2016, un total de  32 alumnes mexicans se'n beneficien. Els centres que històricament han rebut més estudiantat d'aquest programa són la Facultat de Dret i Economia, l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària i la Facultat de Medicina.

La col·laboració que la UdL i Banco Santander mantenen des de 1997 també contempla altres projectes docents i de recerca, com les càtedres empresa d'Emprenedoria Universitària, Empresa Familiar i Estudis Asiàtics. Així mateix, inclou finançament per a la Fundació Universitat de Lleida i l'Associació d’Amics i Antics Alumnes, Alumni UdL. El conveni també preveu continuar desenvolupant projectes de gestió com la targeta universitària intel·ligent (TUI). Banco Santander assumeix les despeses de gestió, administració i tramesa dels carnets universitaris, que facilita serveis com la signatura electrònica, l'accés a pàrquings i altres espais restringits, identificació als serveis d'impressió centralitzada o l'accés al fons bibliotecari i documental de la UdL.