La UdL triplica en tres anys la matrícula al nivell C2 de català

Ha passat de 59 alumnes el curs 2020-21 a un total de 208 el 2022-23

examenC2
Examen de C2 a la UdL dissabte passat. FOTO: IL-UdL
La Universitat de Lleida (UdL) ha triplicat els tres darrers anys el nombre de persones matriculades als cursos de C2 de català, tot passant de 59 el curs 2020-2021 a les 208 de l'actual. Des que el Departament d'Educació de la Generalitat anunciés a inicis de l'any passat que a partir de 2024 tothom que vulgui ser docent haurà de disposar d'aquest nivell com a requisit  i que les persones que estiguin en actiu també l'hauran d'acreditar, s'ha incrementat exponencialment la demanda per obtenir el certificat oficial a la UdL, que des de l'any 2000 el pot expedir.

Així, el curs acadèmic anterior a aquest anunci, es van matricular 59 persones als cursos de C2 de l'Institut de Llengües (IL) de la UdL, i 71 van examinar-se. Val a dir que als exàmens, un al febrer i un altre al juny, s'hi pot presentar tothom que hagi fet els cursos, qui hagi suspès en anteriors convocatòries i els membres de la comunitat universitària sense haver fet la formació prèviament.

El curs 2021-22 els inscrits al nivell C2 van ser 137: 114 als cursos de l'IL i 23 més al que va oferir la Universitat d'Estiu, i també van ser 137 els que van presentar-se a les proves avaluadores. El passat 11 de febrer va tenir lloc la primera convocatòria d'examen, amb 118 persones presentades. Manca encara la prova de juny que es preveu que aplegui un centenar de persones, expliquen des de l'IL. Pel que fa als cursos de nivell C2 de l'IL, aquest curs acadèmic els hauran fet 208 alumnes, als quals s'hauran de sumar els que cursin el que possiblement programarà la Universitat d'Estiu.

Tot plegat ha suposat triplicar el nombre de cursos de l'IL que van ser tres al 2020-21, cinc al 2021-22, i 9 al 2022-23. El professorat també ha augmentat aquests darrers tres anys i s'ha passat d'un docent a quatre.

La directora de l'IL, Montse Casanovas valora molt positivament aquest increment de persones interessades en augmentar la seua formació en català, "pel que suposa de millora en els nivells d’aquesta llengua al país". Al mateix temps destaca el repte que suposa per l'IL gestionar un alt nombre d'inscrits tant als cursos com als exàmens, així com trobar nous docents, "donada la manca de professorat i correctors de llengua catalana que hi ha actualment".

MÉS INFORMACIÓ:

Exàmens oficials de català de l'Institut de Llengües de la UdL