La Universitat Pública de Navarra acull l'obertura de curs de Campus Iberus

La compositora Teresa Catalán pronuncia la conferència inaugural

iberus dins
FOTO: UPNA
Al voltant de 350 persones van assistir divendres 28 de setembre, a Pamplona a l'acte d'obertura del curs 2018-2019 de Campus Iberus, el Campus d'Excel·lència Internacional de la Vall de l'Ebre integrat per les universitats de la Rioja, Lleida, Saragossa i Pública de Navarra (UPNA), en el campus de Arrosadia ha transcorregut la cerimònia. El president d'aquest consorci i rector de la UPNA, Alfonso Carlosena, va subratllar el seu valor com a exemple de bona pràctica reconeguda a Europa tot apostant per reforçar aquesta col·laboració i estendre-la a altres regions i països.

"Cap institució, llevat de la universitària, atresora la capacitat, els recursos, la neutralitat i la independència necessàries que li permeten ser el catalitzador de la cooperació entre regions amb estructures socioeconòmiques diferents, i governs de colors polítics diferents", va dir.

La lliçó inaugural va anar a càrrec de Teresa Catalán Sánchez (Pamplona, 1951), compositora i catedràtica al Reial Conservatori Superior de Música de Madrid, que va reclamar la tornada dels estudis de música a les universitats.

Durant la seua conferència, Catalán, doctora en Filosofia de l'Art i Premi Nacional de la Música a 2017 va dir que la música és del màxim interès per a diferents àmbits del coneixement, ja que forma part de la filosofia, la matemàtica, la física, la sociologia, la psicologia, la tecnologia, la història etc.

L'acte s'ha tancat amb el discurs de la presidenta de la Comunitat Foral de Navarra, Uxue Barkos que, ha estat acompanyada a la taula pels rectors de les universitats que integren Campus Iberus. En representació de la UdL hi va assistir el rector i actual president de la CRUE, Roberto Fernández.

TEXT: Servei de Comunicació - Komunikazio Zerbitzua Universtat Pública de Navarra | Nafarroako Unibertsitate Publikoa