La Universitat de Lleida celebra els seus trenta anys de jazz

El ritme del 30è aniversari el posa Joana Cebolla Quintet

jazz1
Un moment de l'actuació de Joana Cebolla Quintet. FOTO: Javier de Castro (UdL)
Joana Cebolla Quintet va posar ahir el ritme a la celebració dels trenta anys de jazz a la Universitat de Lleida (UdL). Aquesta formació integrada per Jules Frayssinet (guitarra), Xavier Monge (piano),  Ignasi González (contrabaix),  Roger Gutiérrez (bateria) i Joana Cebolla (veu trombó), va oferir un concert a la Sala d'actes del Rectorat on va presentar el darrer treball de la trombonista i cantant lleidatana, Better go, que inclou estàndards del gènere com I just found out about love, Part-time lover, Blue skies o Where or when. A més el Quintet va aprofitar aquesta celebració per estrenar la seua versió de Sunny, de Boby Hebb.

El concert va anar precedit de la xerrada Quatre dècades de jazz a Lleida, amb Josep Ramon Jové (productor discogràfic i promotor de concerts), Tonet Rufié (activista cultural i pioner organitzatiu del jazz a Lleida) i  Javier de Castro (cap de Publicacions i Edicions UdL i crític musical).

Tots tres van fer un repàs als 40 anys que el jazz estat present de forma continuada a les sales lleidatanes, des dels primers concerts, a inicis dels anys 80, a l'avui desapareguda Sala Europa. I a la incorporació al circuït de concerts de la Universitat de Lleida el 28 d'abril de 1994 amb l'actuació de Kenny Burrell Quartet, liderat pel guitarrista estatunidenc, Kenny Burrell, Richard Wyands, al piano, Reggie Johnson, al contrabaix i Alvin Queen, a la bateria.

Des de llavors, any rere any la UdL, des dels diferents vicerectorats de Cultura, ha mantingut la programació d'un concert de jazz cada curs acadèmic als seus espais, a excepció del 2019-2020, quan l'actuació programada no es va poder dur a terme a causa del confinament per la pandèmia de Covid-19.

A la UdL s'han pogut escoltar grans figures del jazz com Bill Evans, Jesse Davis, Paul Stocker, Carla Cook, Eri Yamamoto, Charmin Michelle, Perico Sambeat, Ronald Baker, Dan Barrett o Nicki Parrot, entre altres.