La Universitat de Lleida tanca al públic fins al 5 de gener

Amb la mesura la institució preveu estalviar uns 66.500 euros

portesUdL
FOTO. UdL

La Universitat de Lleida (UdL) tancarà les seues portes al públic durant quinze dies per estalviar uns 66.500 euros (40.000€ en energia, 25.000 en neteja i 1.500 en comunicacions), una quantitat similar a l'assolida durant el mateix període de l'any 2013. La majoria d'edificis suspendran la seua activitat quotidiana entre els dies 24 de desembre i 5 de gener, ambdós inclosos.

Restaran en funcionament les biblioteques de la Facultat de Lletres (de 9.00h a 21.00h), a excepció del dia 5 de gener que només romandrà oberta des de les 9.00h a les 15.00h; i de Ciències de la Salut, els dies 29 i 30 de desembre i 2 de gener , de 9.00h a 21.00h. També s'obriran les sales d'estudis de tots els campus de la UdL, menys la de l'ETSEA, ja que aquí es tancaran tots els edificis. Tot i això, hi haurà servei de seguretat les 24 hores en tots els campus.

També mantenen la seua activitat el Registre General de la UdL, ubicat al Rectorat; l'edifici CREA i la consergeria de l'Edifici Polivalent, al campus de Cappont; l'estabulari i la Unitat docent de la Facultat de Medicina a l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova i l'edifici de Biomedicina 1, que acull l'Institut de Recerca Biomèdica de Lleida.

Aquest és el quart any consecutiu que la UdL aplica aquesta mesura "per racionalitzar el funcionament dels serveis públics i fer front a la retallada del finançament de les universitats públiques catalanes, tal com estableix el Pla Econòmic 2011-2014", segons explica la gerència.

La Universitat de Lleida va començar amb els tancaments institucionals a l'estiu del 2011 coincidint amb les retallades pressupostàries i, des de llavors, n'ha anat augmentant la durada. Primer van ser dos setmanes al mes d'agost i una durant les vacances nadalenques, i l'any següent les va ampliar a tres setmanes i a dos, respectivament. En aquest 2014, ja s'ha produït dos tancaments, el de Setmana Santa, del 14 al 21 d'abril, i el de l'estiu, del 2 al 24 d'agost.