La Universitat d'estiu de la UdL arrenca amb més de 500 inscrits

Comença el gruix de cursos a Lleida ciutat, a més dels d'Arbeca i Agramunt

EstiuUdL_AprofitamentRecursosGeologics
El primer curs en inaugurar-se ha estat el d'Aprofitament de recursos geològics, a la capital del Pallars Jussà / Foto: Ajuntament de Tremp
La coeducació per superar el fracàs escolar, les noves estratègies dels museus per atreure turisme cultural o  les activitats aquàtiques per a persones amb discapacitat són els fils conductors d'alguns dels cursos que començaran la setmana que ve en el marc de la la 22a Universitat d'Estiu de la Universitat de Lleida (UdL). El gruix de l'oferta a la capital del Segrià, més els cursos que es fan a Agramunt i Arbeca, i els virtuals sumen més de 500 alumnes inscrits.

La setmana vinent s'iniciaran un total de 26 cursos, quatre dels quals són virtuals. La majoria dels presencials es desenvoluparan al campus de Cappont de la UdL, tot i que hi ha excepcions com el d'Història de les Terres de Lleida i Pirineu, que tindrà lloc a l'Institut d'Estudis Ilerdencs; el de Lectura de Paraments, a la Seu Vella; i el d'Activitats aquàtiques adaptades i d'inclusió per a persones amb discapacitats, que es farà a les instal·lacions de l'INEFC, al complex de la Caparrella. Al municipi d'Agramunt s'oferta el curs Art i territori, mentre a Arbeca es desenvoluparà un any més el Curs teoricopràctic d'Arqueologia.

El primer curs que s'ha posat en marxa és el d'Aprofitament dels Recursos Geològics, que es desenvolupa a Tremp. A la inauguració van assistir l'alcalde del municipi, Víctor Orrit; el vicerector de Professorat de la UdL, Carles Capdevila; i el director adjunt de l'Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya, Antoni Roca. La conferència d'obertura, titulada "Fracking, una tècnica polèmica d'explotació de recursos", va anar a càrrec del professor de la Universitat de Barcelona Mariano Marzo.

La resta del programa de la Universitat d'Estiu de la UdL es desenvoluparà a La Seu d'Urgell, Solsona, Les Borges Blanques, Alcoletge i Sant Esteve de la Sarga.

Programa de la Universitat d'Estiu 2014