La dansa més reivindicativa obre el Seminari de teatre

Lluís Homar i Hermann Bonnin, els plats forts de la 16a edició del curs

seminari teatre
Cortés en un dels seus tallers. FOTO: Xavi Piera (KIAKAHART)

El ballarí i coreògraf Jordi Cortés, director de l'associació KIAKAHART Artes en movimiento i membre del col·lectiu de dansa integrada Liant la troca, obre demà dimarts 16 de febrer, al campus de Cappont, la setzena edició del Seminari d'Escriptura Dramàtica i Dramatúrgia Escènica de la Universitat de Lleida (UdL) i l'Aula municipal de teatre.

Cortés, format a l'Institut del Teatre de Barcelona i intèrpret en nombroses companyies internacionals com Lanònima Imperial, Mudances, Metros, DV8 Physical Theatre, Nigel Charnock, A-Knap o la National Theater Company of London, abordarà una de les seues passions, la dansa integrada, que incorpora persones amb diverstat funcional, psicològica, sensorial i motriu en espectacles, produccions i tallers.

El coreògraf barceloní es dedica actualment a la producció i a l'organització d'activitats relacionades amb la dansa i la dansa integrada a través de la seua companyia Cia. Jordi Cortés - Alta Realitat, fundada al 2003. La seua última peça, dirigida i interpretada per ell mateix, és l'obra de dansa teatre In Heaven, en gira des de 2011, i l'última producció com a director la peça de dansa Fòssil, 2013.

El Seminari d'Escriptura Dramàtica i Dramatúrgia Escènica, que finalitzarà a l'abril, "ve farcit de joventut i de dos visites molt esperades", expliquen els organitzadors: el gran actor i director Lluís Homar, i un històric del teatre català contemporani com és l’Hermann Bonnin, actual director de La Seca Espai Brossa de Barcelona.

A més d'ells, el cicle, que tindrà lloc a l'Edifici Polivalent de Cappont i l'Aula municipal de teatre de Lleida, comptarà amb la presència de Marta Momblant (directora i dramaturga de l'associació de creadores escèniques Projecte Vaca); Jesús Muñoz (actor, fundador i director artístic de la companyia El Pont Flotant), el performer Paco Nogales; Aleix Fauró i Isis Martin (directors i autors de La Virgueria); Joan Negrié (director artístic de la Sala Trono de teatre i dansa de Tarragona), i dels membres de la companyia lleidatana Íntims Produccions.

El Seminari baixarà el teló el 26 d'abril amb la xerrada Identitat: referents i enemics, a càrrec dels joves dramaturgs i actors de teatre, cinema i televisió Marcel Borràs (Polseres vermelles) i Nao Albert (Ventdelpla, Majoria absoluta).

MÉS INFORMACIÓ:

Programa del seminari