"La manca d'història turística, serà un atractiu turístic"

El director de l'Institut Superior d'Estudis Turístics de la UdG augura un bon futur per al sector a la demarcació de Lleida

donaire-turismeUdL
Donaire ha impartit una conferència a l'alumnat del grau de Turisme. Foto: UdL

No ser un lloc fins ara freqüentat per turistes, el que José Antonio Donaire, professor de Geografia a la Universitat de Girona (UdG) anomena no tenir "història turística", es convertirà en atractiu turístic.

Aquest expert en gestió i espais turístics, que avui ha pronunciat una conferència a la UdL davant d'estudiants d'aquesta titulació, ha afirmat que molts indrets de la Catalunya interior, també els de la demarcació de Lleida, passaran a ser destinacions turístiques. De fet, ha explicat, hi ha molts clients que estan començant a reclamar espais autèntics, espais de silenci, de tranquil·litat, de tracte personalitzat i amb bons productes locals i això, ha afegit, ho té la demarcació de Lleida.

Donaire, director de l'Institut Superior d'Estudis Turístics de la UdG i investigador del Laboratori Multidisciplinar de Recerca en Turisme, ha afegit que la ciutat de Lleida té un gran potencial cultural com a destinació turística, que s'afegeix al ja tradicional atractiu que ofereixen els territoris de muntanya.

Aquest geògraf, ha parlat de les noves tendències en el turisme a partir dels canvis que s'estan produint no només en la geografia del turisme, sinó també en els perfils de turista, a més del potencial que planteja l'aplicació de les noves tecnologies en el sector, com ara la realitat augmentada o les aplicacions per a mòbils. La seua conferència ha acabat amb una reflexió dirigida als alumnes quan els ha adevertit que ells seran gestors d'un turisme radicalment nou. Tot i així, malgrat els canvis, continuaran sent de ben segur "els gestors d'instants de felicitat".

La conferència de Donaire, Futurisme, el futur del turisme, clou el projecte d'innovació docent per al Grau de Turisme dels professors Natalia Daries, Eduard Cristóbal, Maria José Puyalto i Eva Martín de la Facultat de Dret i Economia de la UdL.