La nova llei d'universitats, sobre la taula dels rectors catalans

La Universitat de Lleida acull l'assemblea general de l'ACUP

acuplleida
Un moment de l'assemblea. FOTO: UdL
La nova Llei orgànica del sistema universitari espanyol (LOSU) ha estat un dels temes centrals de l'assemblea general de l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP) que ha tingut lloc a la Universitat de Lleida (UdL). Els rectors i els presidents i presidentes dels Consells Socials han analitzat el document que en termes generals consideren positiu. També han posat sobre la taula altres normatives en tràmit com la Llei de la Ciència de Catalunya i la Llei de Ciència, Tecnologia i Innovació d'àmbit estatal.

L'assemblea general de l'ACUP també ha servit per a presentar els informes sobre la docència universitària durant la COVID-19 i sobre l'avaluació de la innovació docent a les universitats públiques catalanes, així com el nou Informe Mundial GUNi i el balanç de la Setmana Mundial de l'Educació Superior i la Conferència Mundial d'Educació Superior de la UNESCO. "Aquests esdeveniments de caràcter global han permès situar Barcelona i Catalunya a l’epicentre mundial de l’educació superior", va valorar l'assemblea que va aprovar una nova estratègia per seguir treballant en aquest sentit. En l'àmbit econòmic, s'ha aprovat el balanç i compte de resultats de 2021 de l’Associació.

Quant a projectes per a aquest any, entre d’altres, s’han planificat les noves Jornades Catalunya Futura (que recuperen la presencialitat i es duran a terme al Monestir de les Avellanes a la tardor), l'elaboració d'un estudi sobre el finançament universitari en perspectiva europea i la celebració, el dia 30 de juny, del Simposi CIDIU sobre com repensar la docència i la formació universitària.

A la trobada han participat el rector de la UdL i president de torn de l'ACUP, Jaume Puy; i els rectors de les universitats Rovira i Virgili (URV), Josep Pallarès; Girona (UdG), Quim Salvi;  Politècnica de Catalunya (UPC), Daniel Crespo; Autònoma de Barcelona (UAB), Javier Lafuente; Oberta de Catalunya (UOC), Josep A. Planell; i Pompeu Fabra (UPF), Oriol Amat. També els presidents dels Consells Socials de la UdL, Delfí Robinat; la URV, Joan E. Carreres;  la UdG, Assumpció Vila i la UPC, Montserrat Guàrdia.