L'obra de Víctor Siurana, en un llibre homenatge

Editada pels professors de la UdL Àngels Santa i Jaume Pont, amb 28 personalitats

llibrevictorsiuranaUdL2017
L'obra s'ha presentat al saló que duu el seu nom / Foto: UdL

Les principals obres de qui fou catedràtic de Lingüística General de la Universitat de Lleida (UdL), Víctor Siurana Zaragoza, s'apleguen ara en un llibre-homenatge impulsat pels seus companys de la Facultat de Lletres. Universitat i ciutat. Tot recordant Víctor Siurana (1945-1993), de Pagès Editors, s'ha presentat avui al Rectorat de la UdL com un compendi dels seus articles, acompanyat per aportacions de 28 personalitats, incloent l'actual rector, Roberto Fernández.

L'obra, coordinada pels catedràtics de la UdL Àngels Santa i Jaume Pont, inclou les ponències del Congrés Internacional Universitat i ciutat: art, recerca i estructures culturals. Tot recordant Víctor Siurana (1945-1993), celebrat a la Universitat de Lleida l'any 2014. Aplega firmes de professors com els mateixos editors, Pere Rovira, Frederic Vilà, Joan Busqueta, Emili Junyent o Rafael M. Mérida. També de persones que van conèixer de prop Siurana, com els seus amics Manel Lladonosa, Xavier Maurel o el catedràtic de la Universitat de Barcelona Sebastià Serrano, qui va codirigir la seua tesi doctoral i que avui ha pronunciat la conferència Elogi de la lectura.

El llibre homenatge a un dels impulsors de la UdL també inclou els apunts en aquarel·la que va realitzar l'artista Joaquim Ureña durant els tres dies que va durar el congrés, així com articles que Víctor Siurana va publicar als anys 60 del segle XX, fragments de la seua tesi doctoral sobre la Teoria de la funció publicitària o la presentació que va fer de l'escriptor Manuel Vàzquez Montalban a l'Institut d'Estudis Ilerdencs l'any 1990. En paraules de Jaume Pont, "una oportunitat d'endinsar-nos en la seua obra i en el passat i el present d'aquesta universitat".