La violència masclista centra el 5è Memorial Hortènsia Alonso

Expertes de diferents àmbits es donen cita dijous al campus de Cappont

memorialhortensiaalonsoUdL2016
D'esquerra a dreta: Isabel Hornos (Casal de la Dona), Dolors Curià (presidenta de Creu Roja Lleida) i Ana Romero (directora del Centre Dolors Piera UdL) Foto: Paeria Lleida

Millorar l'atenció i el suport a les dones en situació de violència masclista és enguany l'eix central del Memorial Hortènsia Alonso, que tindrà lloc aquest dijous, 24 de novembre, al Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera de la Universitat de Lleida (UdL), al campus de Cappont. També es retransmetrà en directe per Internet, a través del canal d'streaming de la UdL. En el que portem d'any, una quarantena de dones han perdut la vida a l'Estat espanyol per casos de violència de gènere. A Catalunya, més de 6.000 han estat ateses entre gener i setembre per violència masclista en l'àmbit de la parella, segons dades del departament d'Interior.

La jornada l'organitzen el Centre Dolors Piera d'Igualtat i Promoció de les Dones de la UdL, Creu Roja i el Casal de la Dona de l'Ajuntament de Lleida. També compta amb el suport de l'Institut Català de les Dones i la Comissió d'Avaluació i Seguiment del Protocol d'Atenció a les dones en situació de violència masclista al municipi de Lleida.

La professora de psicologia de la Universitat Autònoma de Barcelona, Leonor Cantera, serà l'encarregada de la conferència inaugural. Després tindrà lloc una taula redona de Reflexions entorn de la victimització secundària de les dones en situació de violència masclista en els diferents àmbits professionals: justícia, sanitat, mitjans de comunicació, actuació policial i atenció sociolaboral. Entre les participants, la magistrada del Jutjat número 2 de Violència sobre la Dona de Barcelona, Francisca Verdejo, que ha col·laborat en programes televisius com "El machismo mata", de Salvados (La Sexta).

El Memorial Hortènsia Alonso inclou també una lectura de relats anònims de violència masclista i en un taller sobre el mateix tema, sota el títol Ferides. Històries de violència masclista.  Organitzat pel Grup Dones de Lleida, es durà a terme a l'Ateneu Cooperatiu La Baula a partir de les 19.00h i anirà a càrrec de l'Associació LIKA i del SIE-Lleida.

Text: Comunicació Paeria / Centre Dolors Piera UdL / Oficina de Premsa UdL