La violinista Elina Sitnikava i el pianista Enrique Lapaz, en concert a la UdL

Interpretaran peces de Brahms, Schubert i del compositor ucraïnès Miroslav Skoryk

ElinaSitnikava-EnriqueLapaz
Elina Sitnikava i Enrique Lapaz. FOTO (1): Oleg Prokopenkov
La violinista Elina Sitnikava, i el pianista  Enrique Lapaz, són els protagonistes del proper concert de la XIX Temporada Musical de la Universitat de Lleida (UdL) que tindrà lloc demà dimecres 6 d'abril, a les sis de la tarda, a la Sala d'actes del Rectorat.

El programa inclou la Sonata per a violí i piano núm. 3, en Re menor, op. 108 de Johannes Brahms (1833-1897), la Fantasia per a violí i piano en Do major, op. post. 159, D.934 de Franz Schubert (1797-1728), Dansa espanyola per a violí i piano i la Melodia en La menor (transcripció per a violí i piano) del compositor ucraïnès, Miroslav Skoryk (1938-2020).

Elina Sitnikava va començar a tocar el violí a cinc anys. Va estudiar a l'Acadèmia Estatal de Música de Bielorússia, a Minsk i des del curs 2010-2011, és alumna de l'Escola Superior de Música Reina Sofia. Ha obtingut diversos guardons, com ara el primer premi del Concurs de violins per la pau de Màlaga (2014) i el primer premi al Concurs Internacional Paper de música de Capellades (2016). L'any 2000 va tenir la seua primera experiència orquestral i des de llavors ha actuat amb les orquestres Nacional de Cambra i Simfònica Nacional de Bielorússia, l'Orquestra Simfònica Freixenet i l'Orquestra de Cambra Sony de l'Escola Superior de Música Reina Sofia.

El valencià, Enrique Lapaz, comença els seus estudis musicals amb 7 anys. S'ha format a l'Escola Superior de Música de Catalunya, al Conservatori Rimsky-Korsakov de Sant Petersburg i a l'Escola Superior de Música Reina Sofia. Guanyador del XVII Concurs Internacional de Piano de Donosti i del XXII Concurs Internacional Ricard Viñes, també ha estat premiat al Concurs Internacional de Piano de València Premi Iturbi o al Concurs Internacional Sergey Prokofiev de Sant Petersburg. Ha fet concerts a les sales més importants d'Espanya i Rússia i ha actuat a França, Alemanya, Anglaterra, Suïssa, Bielorússia, Lituània i Estònia. Actualment, és professor del Reial Conservatori Superior de Música de Madrid.