Les nimfes dels boscos donen nom a una nova col·lecció de la UdL i l'Arborètum

La comissió de Medi Ambient apadrina un arbre al Jardí Botànic de Lleida

Hamadríades, les nimfes dels boscos, és el nom escollit per a la nova col·lecció d'Edicions de la Universitat de Lleida, coeditada amb l'Arborètum-Jardí Botànic de Lleida Dr. Pius Font i Quer. La col·lecció, de caràcter divulgatiu, s'estrena amb un llibre de Josep Antoni Conesa, professor de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària de la UdL i director científic de l'Arborètum, dedicat a les plantes del bosc de ribera de les Terres de Lleida, com ara xops, salzes, esbarzers, rosers, llúpols, heures, lligaboscos etc.

L'obra permet identificar les espècies d'arbres, arbusts i enfiladisses que creixen en els boscos prop dels rius, torrents i clamors de les sis comarques lleidatanes al sud del Montsec: la Noguera, el Segrià, les Garrigues, la Segarra, el Pla d'Urgell i l'Urgell. Amb més de 150 dibuixos originals, el llibre inclou la descripció dels territoris i de la vegetació de les valls fluvials, els noms populars i científics de les plantes de ribera, els seus usos i aplicacions, així com un recull de curiositats amb títols tan suggerents com ara: Lladres nèctar, Plantes de dretes i d'esquerres, Què bé que t'enrotlles!, Una planta amb batxillerat o No em toquis si fa sol.

Les plantes del bosc de ribera de les Terres de Lleida: llenyoses i enfiladisses es posarà a la venda a la botiga Údels, al campus de Cappont, al mateix Arborètum i a les llibreries de Lleida.

D'altra banda, la Comissió de Medi Ambient de la UdL ha apadrinat per cinc anys un arbre de l'Arborètum. Es tracta d'un teix (taxus baccata). L'any 2014, els patrons del Parc científic, Universitat i Paeria, van apadrinar dos arbres en homenatge al primer centenari de la mort de Pius Font i Quer i al 125è aniversari del naixement del botànic, farmacèutic i químic lleidatà. Els arbres apadrinats llavors van ser una savina articulada i un bedoll.