L'educació en la diversitat a Catalunya i al Quebec, en un seminari

El rector reivindica les identitats suaus durant la inauguració de la trobada

SeminariCatalunyaQuebeqUdL2018
La inauguració ha tingut lloc al Saló Víctor Siurana. Foto: UdL

L'educació en la diversitat a les escoles de Catalunya i del Quebec és la protagonista del seminari internacional que des d'avui i fins dijous té lloc a la UdL organitzat pel Grup de Recerca Anàlisi Social i Educativa que té en marxa projectes de recerca relacionats amb la diversitat amb finançament del programa RecerCaixa.

La trobada, que aplega investigadors del Canadà francòfon i de la Universitat de Lleida, així com representants de la Generalitat i del ministeri d'Educació i ensenyament superior del Quebec, abordarà d'una banda les polítiques i programes en diversitat cultural i religiosa que es duen a terme a Catalunya i el Quebec.

A més, investigadors de la UdL i de les universitats canadenques Trois-Rivières i Mont-real analitzaran els dèficits de la educació en la diversitat cultural i religiosa i també els encerts, com ara la integració i l'èxit de l'alumnat d'origen immigrat a l'escola quebequesa, així com els materials i els recursos dels què disposa el professorat per a educar en diversitat a Catalunya i en aquesta zona del Canadà.

El seminari ha estat inaugurat pel rector de la UdL, que ha estat acompanyat de Mark Richardson, conseller de l'Ambaixada del Canadà, Alfons Calderón, director de l'Oficina del Quebec a Barcelona i Jordi Garreta, coordinador del seminari i professor de la UdL.

Roberto Fernández, ha alertat en el seu discurs que valorar molt positivament la diversitat i la diferència no ens ha de dur a caure en la recreació d'una diferència que ens porti al supremacisme i a oblidar el què tenim en comú. El rector ha reivindicat les "identitats suaus" perquè sinó es tanquen en sí mateixes i impedeixen el diàleg i la col·laboració, ha afirmat.

Carregant el reproductor...