L'enginyeria, l'àmbit de la UdL millor valorat al rànquing THE by subject 2021

Ocupa la sisena posició de l'Estat, mentre l'educació apareix per primer cop en el lloc 11

Igualada química
La UdL ofereix Enginyeria Química a Igualada / Foto: Campus Igualada UdL
Els estudis d'enginyeria són els millor valorats de la Universitat de Lleida (UdL) al rànquing per àmbits de Times Higher Education (THE World University Rankings by subject 2021).  La UdL ocuparia la sisena posició de l'Estat espanyol i la cinquena a Catalunya en Engineering & Technology, mentre a nivell mundial es trobaria a la franja d'entre les 301-400 millors d'entre un total de 1.098 institucions valorades. En aquesta classificació apareixen per primer cop les titulacions de la UdL relacionades amb l'educació, al mateix rang internacional (301-400 d'entre 537 centres), quarta posició a Catalunya i onzena a l'Estat.

Quant a Enginyeria - que inclou mecànica, electrònica, civil, química i aeroespacial-, el rànquing estableix una puntuació total de 35'1-39'4 a la Universitat de Lleida. Entre els aspectes millor valorats, les citacions d'articles científics (72'2) -que mostren la influència de la recerca- i la perspectiva internacional (46). A nivell espanyol, lidera aquest llistat la Universitat Pompeu Fabra, amb una valoració global de 45-46'1; i a nivell internacional, la Universitat de Harvard (Estats Units), amb una 96'1.

Pel que fa a Educació, la UdL obté entre 26'3 i 31'8 punts. Les ponderacions millor situades són les citacions, amb un 46'2; els ingressos del sector privat (industry income), amb un 37'9; i la perspectiva internacional, amb 33'3. El rànquing d'aquest àmbit l'encapçala la Universitat Autònoma de Barcelona a nivell estatal, amb 45'7-49'1 punts- i, en l'esfera global, la Universitat de Stanford (Estats Units), amb una valoració de 92.

El Rànquing THE ha analitzat un total d'onze àmbits. A banda d'Enginyeria i Educació, la Universitat de Lleida també apareix als llistats de ciències socials (Social Science), en el lloc 10 a nivell espanyol i a la franja 251-300 del món; ciències de la vida (Life science), en el lloc 15 a l'Estat i al rang 401-500 internacional; art i humanitats (Arts and humanities), en la posició 20 de l'Estat i +401 global; i ciències de la salut (Clinical, preclinical and health), en la 32 a Espanya i +601 al món. La resta d'àrees analitzades són Dret (Law), Empresarials i Econòmiques (Business and Economics), Informàtica (Computer science), Física (Physical science) i Psicologia (Psychology).

MÉS INFORMACIÓ:

THE World University Rankings by subject 2021